Kolejne elektryczne Solarisy dla Jaworzna

Fot. UM Jaworzno
Fot. UM Jaworzno

PKM Jaworzno rozstrzygnęło przetarg prowadzony pn.: „Zakup elektrycznego taboru autobusowego z szybkowymiennymi akumulatorami w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Jaworznie”. O zamówienie ubiegały się dwie firmy, Solaris Bus & Coach oraz Yutong.


Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie, to pierwszy przewoźnik w Polsce, który jako alternatywę dopuścił możliwość zaoferowania niskowejściowych autobusów elektrycznych o długości ok. 12 m. Pojazdy mają umożliwiać podróż minimum 75 pasażerom, z czego przynajmniej 34 na miejscach siedzących. Drzwi wejściowe zastosowane zostaną w układzie 2-2-0.

Napęd elektryczny autobusów powinien być oparty na silniku trakcyjnym o mocy minimum 130kW. Pojazdy muszą być także wyposażone w wymienne akumulatory trakcyjne. Przewoźnik wymagał, aby proces ich wymiany trwał nie dłużej niż 10 minut. Łączna pojemność pakietu dziewięciu baterii ma wynosić minimum 195kWh, a ich masa ma być nie większa niż 2100 kg. Ładowanie zasobników energii ma się odbywać za pomocą
złącza plug-in.

W postępowaniu na dostawę sześciu dwunastometrowych autobusów elektrycznych wpłynęły oferty dwóch firm:

  1. Solaris Bus & Coach – 1,82 mln złotych netto za sztukę,
  2. Yutong – 2,00 mln złotych netto za sztukę.

Obie oferty przekroczył budżet zamawiającego, który wynosił 10,5 mln zł netto, co daje jednostkową cenę 1,75 mln zł netto. Oferty przedstawione przez producentów oceniane były za pomocą dwóch kryteriów:

  • cena – 85%,
  • ocena techniczna – 15%.

Mimo niewielkiego przekroczenia założonego budżetu, Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie wybrało ofertę Solarsia, co sprawia, że producent z Bolechowa dostarczy dla przewoźnika w sumie 22 autobusy elektryczne. O rozstrzygnięciu przetargu na dostawę 16 elektrycznych autobusów pisaliśmy TUTAJ.

One comment

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *