PKP CARGO z kontraktem za ponad 28 mln zł

fot-pkp-cargoW pierwszej połowie września PKP CARGO podpisało z PGNiG Termika umowę na transport 1,1 mln ton węgla kamiennego ze Śląska do dwóch elektrociepłowni i jednej ciepłowni Termiki w Warszawie. Kontrakt będzie realizowany od stycznia do grudnia 2017 roku. Jego szacowana wartość w okresie obowiązywania przekracza 28 mln zł.


W ramach nowej umowy PKP CARGO przewiezie węgiel kamienny od kilku producentów ze Śląska, w tym Katowickiego Holdingu Węglowego, Jastrzębskiej Spółki Węglowej, Polskiej Grupy Górniczej (dawniej Kompanii Węglowej), Spółki Restrukturyzacji Kopalń, PG Silesia i Węglokoksu Kraj do trzech warszawskich zakładów PGNiG Termika: Elektrociepłowni Siekerki, Elektrociepłowni Żerań i Ciepłowni Kawęczyn.

Podpisana umowa przedłuża współpracę PGNiG Termika z PKP CARGO. Największy polski przewoźnik towarowy, jako sprawdzony partner, zapewni ciągłość działania i bezpieczeństwo dostaw paliwa do zakładów PGNiG Termika. Oferta PKP CARGO została wybrana w drodze postępowania przetargowego.

PKP CARGO jest sprawdzonym i wiarygodnym partnerem branży energetycznej i ciepłowniczej. Kontynuacja współpracy jest potwierdzeniem jakości naszych usług – mówi Grzegorz Fingas, Członek Zarządu PKP CARGO ds. Handlowych.

Przewozy będą realizowane w zwartych składach w standardowych wagonach towarowych, tzw. „węglarkach” oraz wagonach specjalistycznych typu Fa. W obsługę kontraktu będą zaangażowane trzy zakłady PKP CARGO: Śląski z siedzibą w Tarnowskich Górach, Południowy z siedzibą w Katowicach oraz Centralny z siedzibą w Warszawie.

One comment

  1. Aby firma się rozwijała w dłuższej perspektywie, roczne umowy są sprawą dyskusyjną, trudną do zaakceptowania.
    Przetargi powinny być przygotowane na minimum 2-3 lata. Bo jak znam zycie, co roku zamawiający liczy że cena będzie niższa niż obecnie. To bardzo niebezpieczne dla gospodarki bo zysk jednego odbywa się kosztem innego. Nie mówię, takie przetargi maja swoją dobrą stronę, nie ma monopolu czy windowania cen przez firmy świadczących określone usługi, ale z drugiej strony nie można tego wykorzystywać mając na uwadze na coraz tańsze wykonanie usługi które mogą pojawić się przy kolejnych rozpisanych przetargach. Przecież PKP Cargo też mają wydatki bieżące:musi płacić pracownikom, utrzymać, modernizować, lokomotywy i wagony. Czy aby faktycznie roczne umowy pozwalają na układanie korzystnych biznesplanów na przyszłość? Jak znam życie kryterium najważniejszym w postępowaniu przetargowym, jest cena…..najniższa cena!

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *