Dynamiczne zmiany na torach

IMG_20160721_214459Szał remontowy na torach naszego województwa, szczególnie w jego południowej części, trwa w najlepsze. Praktycznie nie ma linii kolejowej w tych okolicach, gdzie nie widać robotników i sprzętu. I choć czasami pociągi notują z tego powodu drobne opóźnienia, to dobrze, że się tak dzieje.


Najważniejsza informacja jest taka, że we wtorek późnym popołudniem podróż na odcinku Tychy – Pszczyna odbywała się już dwoma torami, choć jeszcze 24 godziny wcześniej, gdy podróżowaliśmy do stolicy województwa, to na całym dystansie pociągi jeździły tylko jednym torem. To pokazuje jak dynamicznie zmienia się sytuacja na szlakach objętych remontami.

Generalnie prace na linii kolejowej nr 139 zmierzają do końca, choć czeka nas na początku października jeszcze jedno, bardzo uciążliwe, zamknięcie jednego toru pomiędzy Katowicami Ligotą a Mąkołowcem. Biorąc jednak pod uwagę jak jeździ się po szlakach, które zostały już wyremontowane, to warto pocierpieć jeszcze kilka tygodni, by otrzymać znacznie wyższą jakość i, co najważniejsze, szybkość podróży pomiędzy Katowicami a Bielskiem-Białą.

Czujnym trzeba też być na linii 93. Oprócz zapowiadanego od dawna zamknięcia jednego toru na odcinku Chybie – Pruchna, podobnie rzecz się ma na odcinku Pruchna – Zebrzydowice. Skala robót jest tam nieco mniejsza niż kilka kilometrów obok, niemniej z tego co udało się nam zauważyć, wymieniania jest tam spora ilość podkładów i jeszcze przez kilka dni robotnicy i utrudnienia w ruchu pociągów będą tam występować.

Pamiętajmy także, że w kierunku Ustronia i Wisły dojedziemy pociągiem tylko do Goleszowa, skąd dalej podróżować musimy autobusami. Możliwość przesiadki na zastępczą komunikację na linii S6 przewidziana jest również w Skoczowie.

O linii 90 pisaliśmy wczoraj, choć akurat tutaj uruchomienie połączenia Cieszyn Marklowice – Cieszyn powinno nastąpić jak najszybciej. Wraz z remontem ulicy Frysztackiej w Marklowicach i wobec zupełnego braku możliwości dowozu pasażerów zastępczą komunikacją w okolice peronów, pasażerowie zmuszeni są przejść 300 metrów wzdłuż torów w kierunku Cieszyna, by dostać się do miejsca gdzie jest możliwość dowozu i odbioru podróżnych komunikacją zastępczą.

4 komentarze

  1. Jeśli można wiedzieć, to co jeszcze będą robić między Ligotą, a Mąkołowcem?
    Czy to prawda, że od grudnia nowy rozkład będzie obowiązywał przez rok?
    Są planowane jakieś remonty na przyszły rok na linii 139?

    1. Witam

      Na pewno będą robić tor w kierunku Tychów. Zakres prac podobny jak na pozostałych odcinkach 139.

      Wypowiadanie się na temat przyszłego rozkładu jazdy jest niezmiernie trudne, bo go jeszcze nie ma. Niemniej nie spodziwałbym się zniesienia korekt. Bieżący rozkład też opublikowano bardzo późno, a inną sprawą jest jak on wygląda dzisiaj po kilku korektach.

      Linia 139 na odcinku Katowice – BB będzie prawie w całości wyremontowana na odcinku Bielsko – Katowice, (oprócz Kce – Kce Ligota), a co się tyczy jej ciągu na południe od Bielska to trudno cokolwiek teraz powiedzieć. Oczywiście, jak tylko dostaniemy jakieś pewne informacje to będziemy je na bieżąco publikować. Pozdrawiam

  2. Wszystko pięknie ładnie, ale nikt nie mówił że coś będą robić na Pruchna – Zebrzydowice 😉 Z jeden strony super, bo na kilka lat znów będzie spokój, ale znów utrudnienia będą 😀
    A teraz pytanie: Czy będzie tak jak z Pruchna – Chybie, że będą remontować dwa tory, czy tylko jakieś drobne wymiany i tyle ?

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *