Szósty po zmianiach

EN76-006, Katowice
EN76-006, Katowice

EN76-006 Kolei Śląskich od kilku dni znów wozi pasażerów, po nieco przedłużonym w czasie przeglądzie poziomu czwartego w Bydgoszczy. Jak tylko pojawił się na torach, nasze czujne oczy wzięły go pod lupę, by sprawdzić, co zmieniło się na lepsze.


Już przy wjeździe na peron zauważamy, że wyświetlacz z informacją o stacji docelowej został przeniesiony z mało czytelnego usytuowania pod kabiną maszynisty. Żeby nie rozpisywać się dokładnie gdzie jest teraz, niech będzie dla Was informacją, że ekran stał się podłużny i znajduje się dokładnie tam, gdzie w pociągach 27WEb. Generalnie, cała ściana czołowa jest niemal taka sama jak w „długich” elfach.

To jednak nie koniec zmian związanych z systemem informacji dla pasażera. W środku nowe, czytelne ekrany informują o przebiegu trasy. Poziom i jakość informacji jest zbliżony do ekranów znajdujących się w Impulsach 36WEa, dostarczonych w ramach kontraktu tzw. Południowej Grupy Zakupowej. To kolejne ekrany zamontowane według zasad ustalonych w konkursie przeprowadzonym przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego na system informacji pasażerskiej. Docelowo, jednolity wzór ekranów zamontowany zostanie w każdym pociągu Kolei Śląskich.

Wizualne modyfikacje to właściwie jedyne zmiany jakie zauważą i odczują pasażerowie. Osoby, które nie interesują się technicznymi rozwiązaniami stosowanymi w danym pociągu, nie odczują żadnej różnicy. Przed P4, czy po, elf jeździ jak jeździł – płynnie, ale tu coś klepie, tam coś świszczy…

EN76-006 to w ogóle specyficzny okaz, bo to pociąg „domówiony” jeszcze w 2011 po dostawie ośmiu jednostek dla KŚ. Stąd inne siedzenia niż w pozostałych składach, kilka innych drobnych różnic, a najbardziej rozpoznawalną cechą są aż dwie ubikacje dla podróżnych. Trzeba teraz poczekać na kolejne jednostki, by porównać czy jego „inność” zostanie zachowana, czy wtopi się w ogólny wygląd pozostałych jednostek.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

4 komentarze

  1. „To kolejne ekrany zamontowane według zasad ustalonych w konkursie przeprowadzonym przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego na system informacji pasażerskiej.”

    Był na to jakiś „konkurs”, czy chodziło po prostu o załącznik do SIWZ opisujący funkcjonalność SIP?

    1. Swego czasu był wspólny przetarg KŚ i UMWŚ na dostosowanie SIP, jednak nie udało się go rozstrzygnąć.

  2. Jedyny plus przez paręnaście dni że będzie czysty. 13.09 ponad 4 godziny fotografowałem pociągi na dworcu w Katowicach. Czy to Elf czy Flirt – zasyfione brudne , uwalone. Zacieki i brud na całej długości składu. Szyby – prawie jak by folią były zaklejone ale to nie folia tylko SYF. Kible (EN57) szkoda słów. Ografitowane nawet taki który widać niedawno wyszedł z naprawy. Gdzie KŚ te składy trzymają ???????. Syf brud i ubustwo. Po dniu spędzonym w Katowicach udałem się turbo kiblem do Wisły. W składzie czystko ale okna – syfffffff. Z zewnątrz brudas. W Zabrzegu sobie poczekałem i pojechałem SA109 do Cieszyna – Najczyściejszy skład.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *