Koleje Śląskie nie kupią EN81?

pesa_en81-001_skawina_poland_2010
Fot. Gagorski / lic. CC BY 3.0

W sobotę 10 września, na zaproszenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, doszło do spotkania w Suchej Beskidzkiej, podczas którego przedstawiciele Kolei Śląskich mieli okazję zapoznać się ze stanem jednostek EN81.


Delegacja Kolei Śląskich liczyła trzy osoby. Podczas spotkania, przedstawiciele śląskiego przewoźnika mogli przyjrzeć się bliżej jednostkom EN81, które zostały wyprodukowane przez PESĘ Bydgoszcz.

Jak udało nam się ustalić w siedzibie spółki, póki co Koleje Śląskie nie zamierzają kupić tych pociągów.

8 komentarzy

  1. A po co od razu kupować. Wziąść w leasing lub wynająć i zobaczyć jak się będą sprawować, a jest kilka linii gdzie by mogły jeździć

  2. Nie no nie wierzę, po prostu nie wierzę. Co za ludzie zarządzają tymi Kolejami Śląskimi? Przecież EN81 to składy, które sprawdzą się na niektórych liniach kolejowych na Śląsku, gdzie nie potrzeba puszczać składów EN57. Te 3 osoby z delegacji KŚ chyba naprawdę nie mają zielonego pojęcia na temat kolei i nie widzą co się dzieje na trasach, a w zupełności taki tabor mógłby jeździć np. na trasie Czechowice Dziedzice – Cieszyn albo Katowice – Oświęcim

    1. To ty nie masz pojęcia o zakupach 😉 Istnieje spore prawdopodobieństwo iż nie są zainteresowani aby Małopolskie zeszło z ceny 😉

  3. A macie jakieś oficjalne stanowisko w tej sprawie na piśmie ze strony spółki czy to tylko nieficjalne wiadomości, przekazane ustnie?

    1. Dzień dobry. To stanowisko zarządu przekazane nam w formie informacji, ponieważ sami o to zapytaliśmy.

  4. Jechałem kiedyś tą jednostką (dla mnie to szynobus) z Bielska do Krakowa.
    Nie jest to może zbyt komfortowy pojazd dla pasażera (twarde siedzenia), ale jazda była b. dynamiczna – przyśpieszenia i hamowanie. Wg. mnie nadał ny się na takie linie jak Czechowice – Cieszyn, czy w przyszłości, jak PLK wysłucha głosów z terenu, na linii Bielsko – Cieszyn.

  5. Po co KŚ kolejny złom, za niedługo będą miały fabrycznie nowe dwuczłony, które zastąpią spalinowe SA109.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *