Szybsza podróż z Krzeszowic do Krakowa

Fot. PKP PLK S.A.
Fot. PKP PLK S.A.

Lepszy dostęp do kolei i krótsze podróże z Krakowa do Katowic zapewni m.in. modernizacja odcinka Krzeszowice – Kraków Mydlniki. Prace za 352 mln zł. zlecone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ruszyły w lutym i postępują zgodnie z planem. Zardządca infrastruktury przygotował rozkłady jazdy tak, by pociągi mimo prac kursowały planowo.


Na odcinku Krzeszowice – Kraków Mydlniki poprawi się standard obsługi pasażerów. Zmodernizowane i wybudowane będą perony m.in. w Rudawie, Zabierzowie, Mydlnikach i Wapienniku. Wszystkie zapewnią dobry dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Przewidziano budowę pochylni, a na stacji Zabierzów również wind. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki oraz funkcjonalne oświetlenie.

Modernizacja obejmuje tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz obiekty inżynieryjne: 6 wiaduktów (4 kolejowe i 2 drogowe), 8 mostów i 2 przejścia pod torami (w Rudawie i Zabierzowie). Wyższy poziom bezpieczeństwa na styku toru i drogi zapewni przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych m.in. dzięki dodatkowym urządzeniom zabezpieczenia i nowej nawierzchni.

Zgodnie z planem, na początku sierpnia zamknięty został jeden z dwóch torów i ruch pociągów prowadzony jest obecnie jednotorowo. Wykonawca zdemontował już stary tor. Prowadzone są prace przed położeniem nowego – wymiana gruntu i wzmacnianie nasypów. Na modernizowanym odcinku budowane są nowe przepusty.

Prace za ponad 352 mln zł brutto, wykonuje Konsorcjum VIAS Y CONSTRUCCIONES S.A., DRAGADOS S.A., ELECTREN S.A.

Całkowite zakończenie prac na linii Katowice – Kraków planowane jest w czerwcu 2020 r. Szacunkowa wartość projektu wynosi ok. 2,7 mld złotych.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

* Fot. PKP PLK S.A.

One comment

  1. Kluczowym odcinkiem o którym PLK milczy jest odcinek linii 138 z Szopienic Południowych do początku linii 134 (w Mysłowicach) To raptem 5 km które zwłaszcza na stacji Mysłowice przypominają pływanie a nie jazdę pociągiem.
    Nieremontowane od chyba 25 lat tory są zabytkiem klasy 0 pod ochroną krajowego konserwatora zabytków. PLK kłamie o zakończeniu remontu w 2020. Te odcinki o których wspomina stanowią fragment linii 133 do Jęzora!!!!!!!
    Co dalej?

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *