Małopolska czeka na swoje Impulsy

Fot. UMWM
Fot. UMWM

Szybkie, ciche, ekonomiczne i niezwykle komfortowe – tak w kilku słowach opisać można nowoczesne pociągi, które dla Małopolski produkuje nowosądecki Newag. Pod koniec roku – pod warunkiem, że zostaną spełnione wszystkie wytyczne umowy – na tory wyjadą cztery składy 5-członowych Impulsów oraz dwa 4-członowe. O postępach prac poinformowali wczoraj małopolscy urzędnicy.


Kabina jest, światła są, nawet gniazdka i fotele w środku są – choć zafoliowane. Wprawdzie nie dokręcono jeszcze ostatniej śrubki, a nawet kół, jednak gołym okiem widać, że w sądeckiej spółce nie próżnowano, by do końca listopada oddać do użytku Małopolan 6 nowoczesnych Impulsów.

Cieszę się, że już niedługo Małopolanie będą podróżować nowymi pociągami. Pierwsze 6 Impulsów wyjedzie na tory w grudniu – oczywiście pod warunkiem, że zostaną spełnione wszystkie wytyczne zawartej umowy. Zakładamy, że składy będą obsługiwać pasażerów m.in. na trasie SKA3 z Krakowa do Tarnowa. Pozostałe 7 pojazdów zostanie dostarczonych do 15 lutego 2017 r. – mówił podczas wizyty w Newagu Leszek Zegzda z zarządu województwa.

Nowy tabor będzie spełniał rygorystyczne normy europejskie TSI. Pasażerowie będą podróżować w cichych, kli­ma­ty­zo­wanych wnętrzach, wyposażonych w ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne. Dużą zmianę odczują przede wszystkim osoby niepełnosprawne i matki z dziećmi dla których przygotowano specjalne udogodnienia. W pojazdach będzie zastosowany nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, moni­to­ro­wa­nie wnętrza oraz system zliczania pasażerów. Czteroczłonowe Impulsy 31WE pomieszczą 200 osób na miejscach siedzących (w tym 16 uchylnych), a pięcioczłonowe 45WE będą mogły przewozić 250 pasażerów na miejscach siedzących (w tym 20 uchylnych).

Podróż będzie niezwykle szybka, pociągi pojadą z prędkością eksploatacyjną 160 km/h. Co więcej, Impulsy to pojazdy ekonomiczne i bezpieczne, cechują się niskim zużyciem energii elektrycznej. Tabor spełnia również rygorystyczne Europejskiej normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.

Z zewnątrz pociąg pomalowany jest na barwy Małopolski. We wnętrzu będzie dominował kolor szary z zielonymi wykończeniami. Dobór barw został specjalnie dopasowany, by podnieść komfort podróżnych – szary wycisza, odpręża i uspokaja, a zielony na elementach wyróżniających (rurki, uchwyty) stanowi do niego dobry kontrast i jest jednym z kolorów logo Małopolski. Dodatkowo pojazdy będą wyposażone w defibrylator AED. Wszystko dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Fot. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *