Małopolska czeka na swoje Impulsy

Fot. UMWM
Fot. UMWM

Szybkie, ciche, ekonomiczne i niezwykle komfortowe – tak w kilku słowach opisać można nowoczesne pociągi, które dla Małopolski produkuje nowosądecki Newag. Pod koniec roku – pod warunkiem, że zostaną spełnione wszystkie wytyczne umowy – na tory wyjadą cztery składy 5-członowych Impulsów oraz dwa 4-członowe. O postępach prac poinformowali wczoraj małopolscy urzędnicy.


Kabina jest, światła są, nawet gniazdka i fotele w środku są – choć zafoliowane. Wprawdzie nie dokręcono jeszcze ostatniej śrubki, a nawet kół, jednak gołym okiem widać, że w sądeckiej spółce nie próżnowano, by do końca listopada oddać do użytku Małopolan 6 nowoczesnych Impulsów.

Cieszę się, że już niedługo Małopolanie będą podróżować nowymi pociągami. Pierwsze 6 Impulsów wyjedzie na tory w grudniu – oczywiście pod warunkiem, że zostaną spełnione wszystkie wytyczne zawartej umowy. Zakładamy, że składy będą obsługiwać pasażerów m.in. na trasie SKA3 z Krakowa do Tarnowa. Pozostałe 7 pojazdów zostanie dostarczonych do 15 lutego 2017 r. – mówił podczas wizyty w Newagu Leszek Zegzda z zarządu województwa.

Nowy tabor będzie spełniał rygorystyczne normy europejskie TSI. Pasażerowie będą podróżować w cichych, kli­ma­ty­zo­wanych wnętrzach, wyposażonych w ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne. Dużą zmianę odczują przede wszystkim osoby niepełnosprawne i matki z dziećmi dla których przygotowano specjalne udogodnienia. W pojazdach będzie zastosowany nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, moni­to­ro­wa­nie wnętrza oraz system zliczania pasażerów. Czteroczłonowe Impulsy 31WE pomieszczą 200 osób na miejscach siedzących (w tym 16 uchylnych), a pięcioczłonowe 45WE będą mogły przewozić 250 pasażerów na miejscach siedzących (w tym 20 uchylnych).

Podróż będzie niezwykle szybka, pociągi pojadą z prędkością eksploatacyjną 160 km/h. Co więcej, Impulsy to pojazdy ekonomiczne i bezpieczne, cechują się niskim zużyciem energii elektrycznej. Tabor spełnia również rygorystyczne Europejskiej normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.

Z zewnątrz pociąg pomalowany jest na barwy Małopolski. We wnętrzu będzie dominował kolor szary z zielonymi wykończeniami. Dobór barw został specjalnie dopasowany, by podnieść komfort podróżnych – szary wycisza, odpręża i uspokaja, a zielony na elementach wyróżniających (rurki, uchwyty) stanowi do niego dobry kontrast i jest jednym z kolorów logo Małopolski. Dodatkowo pojazdy będą wyposażone w defibrylator AED. Wszystko dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Fot. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *