Pendolino nie po CMK

ED250 w Goczałkowicach-Zdroju
ED250 w Goczałkowicach-Zdroju

Dzięki zastosowaniu innowacyjnej technice wymiany rozjazdów, modernizacja ważnego posterunku Biała Rawska na Centralnej Magistrali Kolejowej skrócona została z planowanych dwóch tygodni do sześciu dni. Obecnie, pociągi EIP i EIC jeżdżą z naszego regionu objazdem do Warszawy. Przez Częstochowę, Piotrków Trybunalski i Koluszki.


Pasażerowie z naszego regionu planujący do najbliższego czwartku (11 sierpnia) włącznie, podróż do stolicy pociągami kwalifikowanymi (EIP i EIC) powinni dokładnie sprawdzić rozkład jazdy, ponieważ z racji prac modernizacyjnych na najszybszej linii w naszym kraju, ruch kolejowy na sześć dni został tam zamknięty.

Dla podróżnych z naszego regionu oznacza to, że najszybsze pociągi zostały wytrasowane linią kolejową nr 1, czyli popularną „wiedenką”. I chociaż zdecydowana większość z nich po postojach w Katowicach i Sosnowcu (EIC jeszcze w Zawierciu) zatrzymuje się dopiero w Warszawie Zachodniej, to czas przejazdu wynosi średnio trzy godziny. O szczególną uwagę prosimy pasażerów chcących skorzystać z pociągu EIC Sobieski (Katowice odj. 12.34). Do czwartku pociąg ten kursuje w skróconej relacji. Jego stacją końcową nie jest jak zawsze Gdynia Główna, lecz Warszawa Wschodnia. Nie kursuje natomiast żaden pociąg łączący nas z Czechami. Comenius i Porta Moravica zostały odwołane na całej trasie, natomiast Praha kursuje jedynie na odcinku Praga – Bogumin.

Powodem tych zmian jest remont prowadzony od minionej soboty do najbliższego czwartku na Centralnej Magistrali Kolejowej pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Idzikowicami. PKP PLK wykonają kompleksowe prace na posterunku Biała Rawska. Wymieniane tam są 4 rozjazdy, tory i przewody trakcyjne. Przyłączone zostaną również urządzenia SRK do budynku nowej nastawni. Jak podkreśla zarządca infrastruktury, prace zostaną wykonane nową techniką polegającą na tym, że nowe rozjazdy będą transportowane i montowane nie w częściach a w specjalnych blokach, co znacznie skróci czas operacji. Według PKP PLK, nawet o połowę w porównaniu z dotychczasowymi metodami.

A wszystko to, to działania mające na celu jak najszybsze wprowadzenie na kolejnych fragmentach CMK prędkości 200 km/h, która jak na razie obowiązuje jedynie na odcinku między Olszamowicami a Zawierciem.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *