Przynajmniej 13 Elfów dla Śląska

P1020779Jak informują Koleje Śląskie, komisja przetargowa zakończyła prace nad oceną ofert złożonych w przetargu na nowe pojazdy organizowanym przez śląskiego przewoźnika samorządowego i Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Najwięcej punktów otrzymała firma PESA Bydgoszcz SA.


Jak informowaliśmy w dniu otwarcia kopert, oferty w przetargu złożyli trzej producenci: Stadler Polska Sp. z o.o., Newag SA, oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA. W wyborze oferty były brane pod uwagę takie czynniki jak cena oraz okres gwarancji. Wszyscy dostawcy zaoferowali 10 lat gwarancji, natomiast wysokość ofert kształtowała się na poziomie ok. 317 mln zł (Stadler), ok. 242 mln zł (Newag) oraz ok. 206 mln zł (PESA).

Umowa z wybranym dostawcą zostanie zawarta w terminie dogodnym dla obu stron, nie wcześniej niż w 10 dni od ogłoszenia wyników przetargu. Pierwsze pociągi dostarczone w ramach przetargu powinny się pojawić na śląskich torach na przełomie lipca i sierpnia 2017 roku. Pozostałe, w kolejnych miesiącach systematycznie będą docierały do zamawiającego zgodnie z przyjęty harmonogramem, o którym informowaliśmy TUTAJ.

10 komentarzy

  1. Eh, oby zastąpiły wszystkie aktualne kible (nie licząc AKM/AKŚ), czyli przynajmniej 21.. Szkoda że nie wygrał Newag ze swoimi impulsami, no ale może tym razem pesa nie zawiedzie. A tak nawiasem mówiąc czy jest w planach montaż klimatyzacji w ww. en57 (AKM/AKŚ)? Są po modernizacji a w lecie jest w środku tak samo duszno jak w starych kiblach.

    1. Póki co nikt o takich planach nie wspomniał i nie wydaje mi się, by w KŚ ktoś coś takiego planował.

        1. To nie żart – Newag nie chce Śląska. Wyprowadził się z Chorzowa!!!!!!!!!
          Wybór ELFA to racjonalny wybór dużo bogatszej oferty.

          1. Ale Newag był w Gliwicach a nie w Chorzowie… A swoją drogą i tak Stadler najlepszy.

  2. Mam nadzieję że kupią 21 Elfów bo wtedy na najbardziej obleganych trasach mogliby je łączyć. Gdyby zaś kupili tylko 13 to obawiam się że wtedy pozostanie część EN57 PR

  3. Liczę, że zostaną przeznaczone na linię S71,bo tutaj sytuacja z taborem jest (delikatnie rzecz ujmując) niezadowalająca, a pociągi wcale nie jeżdżą puste 😉

    1. Zakup nawet 40 nowych jednostek nic nie zmieni, jeśli w dalszym ciągu Koleje Śląskie będą miału dopuszczenie wjazdu do Czech tylko dla EN57. Jak wiemy, część kursów S71 jedzie do Bohumina, a z informacji które napływają, można wywnioskować, że od grudnia będzie to jeszcze jedna para pociągów więcej.

  4. Szkoda że nie Stadler, ale trzeba się cieszyć że w ogóle się coś kupuje. A swoją drogą – może coś nowszego puścić na na S31?

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *