Jeszcze tylko czwarty peron

P1030890Nowoczesna i funkcjonalna będzie stacja i dworzec w Gliwicach. Wspólne przedsięwzięcie PKP S.A. i Polskich Linii Kolejowych wchodzi w ostatni etap. Od kilku dni podróżni mogą korzystać z hali głównej modernizowanego obiektu, a wkrótce udostępniony zostanie również ostatni peron.


– Inwestycja w Gliwicach to szeroko zakrojony projekt, obejmujący modernizację budynku dworca i stację. Od kilku dni pasażerowie mogą korzystać z odnowionej hali głównej, wyposażonej w kasy, miejsca do siedzenia i punkt informacyjny. Z myślą o osobach niepełnosprawnych, część okienek kasowych została obniżona. Na posadzce pojawiły się również linie prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. W budynku zamontowano także nowoczesny system informacji pasażerskiej – mówi Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Pamiętajmy jednak, że aktualnie dostępne dla podróżnych są trzy zmodernizowane perony, które dzięki antypoślizgowym nawierzchniom ułatwiają wsiadanie do pociągów. Dojście do nich umożliwia już tunel łączący budynek dworca z peronami i wyjściem ze stacji na ulicę Tarnogórską. Zamontowane zostały gabloty informacyjne, nowe oświetlenie, nagłośnienie oraz informacja dynamiczna dla podróżnych.

Obecnie wykonawca realizuje prace w części administracyjnej budynku. Uruchamiane są również instalacje i pozostałe systemy. Trwają także prace adaptacyjne w lokalach komercyjnych zlokalizowanych w hali głównej, łączniku i hali PKS.

Trwają jeszcze prace przy czwartym peronie, który ma być gotowy w sierpniu tego roku. Ponadto wykonawca kończy prace związane z uruchomieniem schodów ruchomych, wind i drugiego tunelu. Prace wykonane przez zarządcę infrastruktury obejmują także przebudowę torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a zamontowanie pod torami specjalnych mat wibroizolacyjnych zmniejszy poziom drgań i hałasu na stacji.

Finalizacja wszystkich prac i udostępnienie całego kompleksu podróżnym planowane jest na przełomie III i IV kwartału 2016 r. Inwestycję realizuje konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. oraz Aldesa Construcciones S.A. Jej koszt wynosi ok. 120 mln zł netto i jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Przebudowa stacji w Gliwicach to wspólne przedsięwzięcie PKP S.A. oraz Polskich Linii Kolejowych.

3 komentarze

  1. Czy na dworcu są kasy Przewozów Regionalnych, bo będę musiał jechać do Opola? Z rozkładu wynika, że osobowe jeżdżą tylko z Gliwic.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *