LK 138 w remoncie

IMG_20160721_214240
Stacja Mysłowice Kosztowy jeszcze przed liftingiem

W marcu br., Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na rewitalizacja torów nr 1 i 2 linii nr 138 Oświęcim – Katowice, na odcinku Nowy Bieruń – Mysłowice Brzezinka wraz z rewitalizacją torów stacyjnych. Inwestycję, za 28,4 mln złotych brutto przeprowadza Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.


Do zadań wykonawcy w ramach zlecenia należą m.in. przebudowa nawierzchni kolejowej, odbudowa rowów bocznych, wymiana rozjazdów, oczyszczenie mechaniczne podsypki czy rewitalizacja obiektów inżynieryjnych. Przebudowie ulegną również perony na stacji Chełm Śląski, Imielin i Mysłowice Kosztowy.

Efektem rewitalizacji linii kolejowej nr 138, na odcinku Nowy Bieruń – Mysłowice Brzezinka, zgodnie z Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), ma być uzyskanie prędkości pociągów, nie mniejszej niż 100 km/h.

W przyszłym tygodniu napiszemy kilka słów na temat „przyjemności” podróżowania na odcinku Katowice – Oświęcim. Dzisiaj zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć, które zostały wykonana podczas naszego czwartkowego przejazdu linią nr 138.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *