Kto nadzorcą na odcinku linii Kraków – Katowice?

Fot. PKP PLK
Fot. PKP PLK

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., znane są już oferty w przetargu na nadzór nad kolejną częścią modernizacji odcinka linii E30 Kraków – Katowice.


Postępowanie dotyczy pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych w ramach etapu IIb modernizacji linii kolejowej E 30 na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków. Na ten etap składają się modernizacje odcinków: Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (15 km), Trzebinia – Krzeszowice (16 km), oraz budowa sygnalizacji dla obszaru LCS Jaworzno Szczakowa i LCS Trzebinia.

Zarządca infrastruktury, PKP PLK S.A., przewiduje, że nadzór nad pracami trzeba będzie sprawować przez 57 miesięcy. Kryterium oceny ofert stanowią:

  • cena – 80%,
  • nadzór nad wykonaniem zadań dodatkowych – 10%,
  • wykonanie badań na rzecz PKP PLK – 10%.

Ponieważ w dwóch ostatnich kryteriach wszyscy wykonawcy zadeklarowali maksymalne możliwe wartości, jasne jest, że o tym kto otrzyma zamówienie zadecyduje cena.

W przetargu wpłynęło osiem ofert:

  1. MGGP (47,8 mln zł),
  2. Karox i Trasko-inwest (32 mln),
  3. BBF (30,5 mln zł),
  4. Safege (20,5 mln),
  5. SGS i Kolmen (18,9 mln zł),
  6. Ecm i Koltech Infra (18,3 mln zł),
  7. MP-Mosty i Drogowa Trasa Średnicowa SA (17,4 mln),
  8. Getinsa (14,9 mln zł).

Kosztorys PKP PLK przewidywał wydanie na nadzór aż 50 662 953,71 zł.

One comment

  1. Ja mogę nadzorować za „0” zł – linia jest stracona. Jej istnienie narusza zbyt wiele interesów.
    Narusza interes Częstochowy, właścicieli linii autobusowych, właścicieli autostrady A4. Stanowi istotne zagrożenie interesów „stolycy” integrując ściślej pierwszy i trzeci ośrodek w Polsce.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *