Nowe życie dla 14WE?

Newag 14WE
Fot. Koleje Śląskie

Niebawem Koleje Śląskie mają ogłosić postępowanie przetargowe na remont dwóch jednostek Newag 14WE, które są na stanie naszego przewoźnika regionalnego. Ma to jednak nie być tylko i wyłącznie zwykły remont.


Zarząd KŚ podjął decyzję, że skoro w związku z Dokumentacją Systemu Utrzymania nieubłaganie zbliża się czas naprawy rewizyjnej (poziom 4) jednostek Newag 14WE, to warto skorzystać z okazji, by jednostkę nieco zmodernizować, a przede wszystkim pozbyć się największych bolączek tych pociągów.

Największym „unowocześnieniem” będzie montaż toalety na pokładzie obu pociągów, bo to było największą piętą Achillesową 14WE, co znacznie ograniczało możliwości ich wykorzystania, szczególnie na dłuższych trasach. Oczywiście, wykonane zostaną wszystkie prace wynikające z harmonogramu napraw rewizyjnych czwartego poziomu utrzymania. Ponadto oba pojazdy mają otrzymać malaturę śląskiego przewoźnika.

To pozwoli kierować te pociągi na dłuższe trasy. Skoro mamy je na stanie to chcemy, by były wykorzystywane po remoncie na tych samych zasadach jak wszystkie inne pociągi, które posiadamy – mówi Dariusz Pękosz, Wiceprezes Zarządu Kolei Śląskich Sp. z o.o.

Przypomnijmy, że łącznie pociągów 14WE firma Newag wyprodukował dziewięć sztuk, z czego jedna jest doskonale znana jako „Pociąg Papieski”. Pozostałe osiem pojazdów trafiło w latach 2005 – 2007 do Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. W listopadzie 2012 roku dwie jednostki (numery taborowe 01 i 03) trafiły do KŚ, gdzie na początku obsługiwały linię Katowice – Gliwice. Dzisiaj, najczęściej te pociągi można spotkać na jednym z obiegów linii S4 Sosnowiec – Tychy Lodowisko.

5 komentarzy

    1. Skoro nie zrobili tego przy ostatnim P4, to nie spodziewałbym się, że kiedykolwiek do tego dojdzie.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *