Nieprawidłowości na przejeździe w Pszczynie

a78a18ba20f852b14e51451a3b1650f2
Fot. UTK

Urząd Transportu Kolejowego skontrolował jeden z przejazdów kolejowych w Pszczynie, gdzie w ostatnim czasie doszło kilka razy do awaryjnych zatrzymań pociągów. Mowa o ruchliwym skrzyżowaniu torów z ulicą Bieruńską. 


Przejazd jest zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowania ulicy Bieruńskiej z Drogą Krajową 1. Z uwagi na brak powiązania zamontowanej tam sygnalizacji świetlnej z systemem przejazdowym, samochody oczekując przed skrzyżowaniem na zielone światło blokują tory kolejowe, co jest zagrożeniem dla bezpieczeństwa, zarówno w ruchu drogowym, jak i w kolejowym.

Przejazd drogowo-kolejowy w Pszczynie jest przejazdem kategorii A o dużym natężeniu ruchu, po którym pociągi mogą poruszać się z prędkością do 120 km/godz. W związku z przypadkami blokowania ruchu pociągów, Urząd Transportu Kolejowego przeprowadził kontrolę przejazdu, podczas której sprawdzono utrzymanie przejazdu, jego stan techniczny, prawidłowość klasyfikacji oraz zweryfikowano dokumentację przejazdu.

W wyniku kontroli stwierdzono nieprawidłowości, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo ruchu, związane z jego stanem technicznym. Wątpliwości kontrolerów wzbudził między innymi brak prawidłowego oznakowania poziomego, nierówne ułożenie oraz szczeliny i wykruszenie płyt przejazdowych, brak przytwierdzenia części kątowników do płyt i liczne pęknięcia w nawierzchni asfaltowej. Zakwestionowano również część zapisów w metryce przejazdowej oraz nieprawidłowości w regulaminie obsługi przejazdu dotyczących warunków szczegółowych użycia sygnału RADIO-STOP.

8 komentarzy

  1. Tego przejazdu nie powinno być! Podobnie jak połowy przynajmniej na odcinku Bielsko Biała – Tychy!!!!!!!!

    1. Święta racja, tym bardziej, że od grudnia na tym odcinku LK139 będzie obowiązywać prędkość 140 km/h. I wiadomo, że problemem nie są krzywe płyty betonowe, tylko zamieszanie wynikające praktycznie z każdego zamknięcia przejazdu i podejścia kierowców, że ja jeszcze zdążę przejechać zanim przejazd będzie zamkniety

        1. Na razie się na to nie zanosi. Wiemy, jednak, że na paru odcinkach na LK 139 od rozkładu 16/17 będzie obowiązywać Vmax=140km/h

          1. Mogę wiedzieć skąd posiadasz te informacje? Ciekawi mnie kiedy zrobią od podstaw również drugi peron w pszczynie (zgodnie z dokumentami ma to być rok 2017 ale chcę się upewnić)

          2. Z dokumentu PKP PLK dotyczącego wykazu maksymalnych prędkości na rozkład jazdy 2016/2017. Więcej w tym temacie przedstawię w tekście, który mam nadzieję ukażę się w tym tygodniu.

  2. Wiadomo, jakie remonty będą jeszcze wykonywane na linii LK 139 w tym roku? Na tę chwilę zamknięty jest jeden tor na odcinku Kobiór-Tychy. Jak się domyślam, później zaczną działać z drugim. Czy coś jeszcze będzie robione w tym roku?

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *