Dziesięciu chętnych na wiślankę

LK190 na pograniczu Cieszyna i Bażanowic
LK190 na pograniczu Cieszyna i Bażanowic

W środę dokonano otwarcia kopert w konkursie ogłoszonym przez PKP PLK na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu ”Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020″. Łącznie, oferty zgłosiło 10 firm.


Podajemy kolejność według wartości usługi (od najniższej) w wypadku poszczególnych propozycji. Oczywiście o dalszych losach projektu związanego z bliską nam linią będziemy informować na bieżąco wraz z dalszymi decyzjami i dzialaniami w tej sprawie.

Na razie jednak informujemy, że do walki o to zlecenie stanęły następujące podmioty:

  1.  Conseko-Safege S.A. – 1 300 000,00 zł brutto,
  2.  WYG International Sp. z o.o. – 1 375 000,00 zł brutto,
  3.  Zespół Doradców Gospodarczych TOR Sp. z o.o. – 1 670 000,00 zł brutto,
  4.  Systra S.A. – 1 699 000,00 zł brutto,
  5.  Multiconsult Polska Sp. z o.o. – 1 755 000,00 zł brutto,
  6.  Schuessler – Plan Inżynierzy Sp. z o.o. – 1 775 000,00 zł brutto,
  7.  IDOM Inżynieria – 1 826 500,00 zł brutto,
  8.  CE Project Group Sp. z o.o. – 2 117 500,00 zł brutto,
  9.  BBF Sp z o.o. – 2 282 000,00 zł brutto,
  10. EGIS Polska Inżynieria Sp. z o.o. – 2 430 000,00 zł brutto.

Warto zaznaczyć, że kryterium ceny stanowi jedynie 40%. Pozostałą część stanowi wartość techniczna projektu.

4 komentarze

  1. Kiedyś za tej beeee komuny PKP samo opracowywało regulamin remontu. Samo to remontowało i robiło to 10 razy szybciej. Do dzisiaj te linie służą. Co to jest „przedprojekt” ??????. Nie takie zapyziałe linie były robione. Kiedyś PKP posiadało własne bazy remontowe z pociągami układkowymi/zrywkami plus wszystkie potrzebne maszyny firmy Plasser. Na posterunki przychodził regulamin zamknięć bez zmiany rozkładu jazdy i linia była remontowana (np. OSTBAHN OD Piły do Kostrzyna /O) Nie było spółeczek z prezesami i tabunem biurokratów ale jedna jednostka która w czasie remontu linii przesuwała się ze swoim sprzętem ze stacji na stację. Oczywiście zaraz dostanę odpowiedź że to komuna – tylko że za komuny nie likwidowano linii ale je remontowano.

  2. Cd… Wiadomo że wygra firma pierwsza – KASA.
    Coś nie coś z ich portfolio:

    „…..Jesteśmy firmą działającą w branży ochrony środowiska, wyspecjalizowaną w dziedzinach takich jak gospodarka wodno-ściekowa, gospodarka odpadami, ale także energia odnawialna, koleje, drogi. ….

    Mnie kiedyś uczyli że jak ktoś mówi że się ZNA SIĘ NA WSZYSTKIM to znaczy że NIE ZNA SIĘ NA NICZYM Najbardziej to pasuje „gospodarka odpadami”

  3. Realia są takie jakie są, a co było a nie jest nie pisze się w rejestr.
    Dla mnie ważne jest, że wreszcie na linii 190 coś się dzieje i jest perspektywa, że za max. 5 lat pociągi z Frydka będą mogły dojechać do Skoczowa. A jak pod naciskiem samorządowców PLK się postara to może i do Bielska.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *