ZLK Sosnowiec podsumował „Bezpieczny Przejazd”

P1110337Informowaliśmy przedwczoraj o rozpoczęciu kolejnej edycji kampanii „Bezpieczny Przejazd – Szlaban Na Ryzyko”. Dzisiaj chcemy wrócić na chwilę, do poprzedniej, jedenastej edycji, w której również swój skromny udział mieliśmy i my.


Jedenasta edycja kampanii trwała od 23 maja 2015 do 20 czerwca bieżącego roku na terenie całego kraju. Informowaliśmy na bieżąco o tym, że i nasze wydawnictwo, we współpracy z Zakładami Linii Kolejowych w Sosnowcu i Tarnowskich Górach zorganizowało kilka takich spotkań. Jesteśmy po słowie z Wydziałem Promocji PKP PLK S.A. i nasz udział w kolejnej edycji będzie na pewno większy, ale czas na przedstawienie szczegółów jeszcze nadejdzie.

Ogółem w ramach jedenastej edycji kampanii, Zakład Linii Kolejowych w Sosnowcu zorganizował:

  • 80 spotkań edukacyjnych w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach i w szkołach średnich, w tym 30 spotkań edukacyjnych w październiku 2015, czyli w obchodzonym wtedy „Miesiącu edukacji”;
  • 7 stoisk reklamowych kampanii podczas pikników i festynów;
  •  5 akcji ulotkowych na przejazdach kolejowych w ramach akcji pn. „Bezpieczny piątek”;
  • 14 działań w rejonie dzikich przejść oraz niestrzeżonych przejazdów kolejowo-drogowych organizowanych wspólnie z Komenda Regionalna Straży Ochrony Kolei w Katowicach.

Realizacja działań kampanijnych organizowana była przez przedstawiciela Zakładu Linii Kolejowych w Sosnowcu przy współudziale Komendy Regionalnej Straży Ochrony Kolei w Katowicach oraz funkcjonariuszy z I Komisariatu Komendy Miejskiej Policji w Sosnowcu.

One comment

  1. Kampanie to ważna inicjatywa.
    Wydaje się jednak, że dla poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych przyczyniłyby się jeszcze:
    – monitorowanie przez PLK czasu zamknięcia przejazdów gdzie szlabany obsługuje automat, żeby przykładowo na linii jednotorowej o prędkości 50 km/ h z ruchliwą drogą czas ten wynosił więcej niż 2 min.
    – wyższe kary dla kierujących za wjechanie na przejazd po włączeniu się sygnalizacji o jego zamknięciu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *