W Pradze rewolucji nie będzie

Fot: Katarzyna Przypadło
Fot: Katarzyna Przypadło

Przynajmniej jeśli chodzi o połączenia z naszym krajem w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17. Pomiędzy Warszawą i Pragą pozostaną dwa połączenia dzienne i nocna kompilacja wagonów w pociągu Chopin. Dzienne połączenie ze stolicą Czech zyska natomiast Kraków.


Ponieważ, jak już wczoraj informowaliśmy, Czesi pokazali w sieci co, i o której, będzie u nich jeździć w nowym rozkładzie jazdy, postanowiliśmy sprawdzić co zmieni się w komunikacji miedzy naszymi państwami.

Otóż na trasie Warszawa – Katowice – Praga nie zmieni się nic. Pozostaną dwie pary pociągów dziennych, czyli Praha i Porta Moravica. Pozostaje też Comenius relacji Warszawa – Katowice – Ostrawa. Godziny kursowania praktycznie te same. Zachowana zostaje też zasada wprowadzona w bieżącym rozkładzie. Do Pragi i Ostrawy z Katowic przez Rybnik, Wodzisław Śląski, a do Wiednia, Bratysławy, Budapesztu i dalej na południe Europy przez Zebrzydowice. Tam nadal do dyspozycji będziemy Polonię, Varsovię i Sobieskiego. Na tych samych zasadach jak aktualnie, kursował będzie nocny Chopin.

Nie można jednak mówić, że nie zmieni się nic. Nowością od grudnia w relacjach polsko-czeskich ma być bezpośrednie połączenie Praga – Kraków, w naszym kraju przez Zebrzydowice, Czechowice-Dziedzice, Oświęcim i Trzebinię. Spod Wawelu pociągi wyjeżdżać będą codziennie o 10.42, by dotrzeć do Pragi o 17.39, natomiast ze stolicy Czech wyruszymy o 10.22, by w Krakowie być o 17.21.

W zestawieniu pomijamy pociągi Vltava relacji Moskwa – Praga i pociąg z Moskwy do Nicei, ponieważ ten pierwszy ma od nowego rozkładu kursować dwa razy w tygodniu w sezonie wakacyjnym i raz na siedem dni poza nim, a ten drugi to nie pociąg z którego korzystają polscy turyści przy zwiedzaniu Czech.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *