Połączenie pełne kontrastów (cz.2)

EN57-1822
EN57-1822

Podróż linią S8 z Lublińca do Katowic, zgodnie z tytułem, pełna jest kontrastów i cywilizacyjnych sprzeczności. Pierwszą cechą odróżniającą niniejszą relację od innych jest to, że przejazd w tym kierunku jest kilka minut krótszy niż jazda ze stolicy województwa do Lublińca.


Jak już wspominałem, nasza podróż odbyła sie w kierunku stolicy województwa. Nasz dzielny
EN57-1822 robił co mógł, by w jak największym stopniu wykorzystać potencjał jaki daje odnowiony kilka miesięcy temu odcinek Lubliniec – Kalety. To jest to, co chcielibyśmy mieć w naszym regionie wszędzie tam, gdzie korzystamy z kolejowych przewozów pasażerskich. Szybko, bez zwolnień od stacji do stacji. Po prostu przyjemnie

To samo na odcinku Kalety – Tarnowskie Góry. Od stacji początkowej docieramy tu w 29 minut. Gdy jednak kiedyś (taka nadzieja) trafi tu nowocześniejszy tabor, to spokojnie możliwe będzie zaoszczędzenie kolejnych 4 – 5 minut.

Od Tarnowskich Gór wracamy do koszmaru lat minionych. Jeszcze dojazd do Radzionkowa balansuje na granicy przyzwoitości. Wraz z wjazdem do Bytomia zaczyna się dramat. Kosmiczna infrastruktura, kosmiczne otoczenie. Zadajemy pytanie o zasadność funkcjonowania przystanku Bytom Północny, gdyż w jego okolicy nie ma niczego oprócz pozostałości po funkcjonującej tu kiedyś cywilizacji. Niby w pobliżu jest spore centrum handlowe, ale nie na tyle blisko, by skumulować ruch podróżnych. To samo tyczy się Chorzowa Starego, wokół którego nie ma praktycznie nic.

Wszystkim tym „atrakcjom” możemy się dokładnie przyjrzeć, bo odcinek Bytom Północny – Chorzów Batory pokonujemy powoli, z należnym majestatem i powagą. Jeśli kiedyś będziecie chcieli zareklamować znajomym kolej w naszym regionie to zabierajcie ich gdzie chcecie, tylko nie tam, bo skutek będzie odwrotny od zamierzonego. Wrażenie udziału w jakimś katastroficznym filmie, dodatkowo odtwarzanym w zwolnionym tempie. Jak już to wszystko przebrniemy to dotrzemy do Chorzowa Batorego, gdzie słynna węglówka ma swój koniec. Dojazd do Katowic LK137 to powrót do przyjemnej rzeczywistości i wysokiego standardu podróży.

Z powrotem jest jeszcze gorzej, bo wszystko co złe zaczyna się wraz z wyjazdem z Chorzowa Batorego i trwa, nie licząc odcinka Chorzów Stary – Bytom, aż do Tarnowskich Gór. Różnicę widać tak naprawdę w czasie przejazdu w obu kierunkach linią S8. Z Lublińca do Katowic kurs trwa zazwyczaj 82-84 minuty, natomiast w drugą stronę jedziemy o około 10 minut dłużej. Zarządca infrastruktury podobno niebawem ma przedstawić dobre informacje dotyczące feralnego odcinka, odnośnie roku 2017 więc pozostaje czekać. I, póki co, cierpieć.

2 komentarze

  1. Bytom Północny w żadnym razie nie likwidować, tylko przenieść nad ulicę Strzelców Bytomskich, gdzie mogłoby powstać małe centrum przesiadkowe – tramwaje i autobusy już tam są.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *