Dopóki sterowanie działa (Aktualizacja 16:30)

Fragment LK93
Fragment LK93

Jako osoby żywotnie zainteresowane stanem prac remontowych na liniach kolejowych nr 139 i 93 pomiędzy Katowicami a Bielskiem-Białą oraz Chybiem a Pruchną, po raz kolejny przyjrzeliśmy się, jak wygląda sytuacja na tych uczęszczanych szlakach w czasie utrudnień.


Obecnie ruch jednotorowy wprowadzony jest na odcinkach pomiędzy Czechowicami-Dziedzicami a Bielskiem-Białą oraz na szlaku Kobiór – Tychy. Trzeba przyznać, że w ostatnich dniach działa to wszystko w miarę przyzwoicie, a utrudnienia dla pasażerów są praktycznie nie odczuwalne. Najgorzej jest na odcinku z Czechowic do Bielska gdzie na obu stacjach czasem trzeba kilka minut odczekać, zanim zwolni się szlak.

Podobnie jest na linii 93 pomiędzy Chybiem a Pruchną, gdzie dość sprawnie trwa organizacja ruchu na jednym torze. Kilkuminutowe opóźnienia wynikają bardziej z ograniczeń prędkości w rejonach prac niż z wyczekiwania na wjazd na remontowany odcinek.

Warto zauważyć również, że od kilku dni nie odnotowaliśmy żadnych awarii związanych z urządzeniami sterującymi ruchem kolejowym i stąd nie było sporych utrudnień w tym regionie. Miejmy nadzieję, że automatyka wytrzyma również te utrudnienia i powoli dotrwamy do zakończenia wszystkich koniecznych prac na liniach 139 i 93.

Aktualizacja (16:30)

Otrzymaliśmy informację, iż zamknięty został również tor nr 2 pomiędzy stacją Czechowice-Dziedzice a posterunkiem Most Wisła, ale nie póki co nie wpływa to na punktualność pociągów w naszym regionie.

3 komentarze

  1. Dobrze, że są realizowane bo trasa Bielsko – Biała do Czechowic przypominała odcinek Jaworzno – Trzebinia. Żal tylko, że nie zdecydowano o likwidacji kilku przejazdów „w poziomie”.

  2. Na 55 km naliczyłem 29 takich przejazdów czuli mniej niż co dwa km przejazd!!!! To chyba rekord Polski!!!!!!! 🙁

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *