Zadania dla chętnych na remont „wiślanki” (Cz.2)

P1060447Przedstawiamy dzisiaj kolejny wariant przebudowy linii kolejowej z Chybia do Wisły i Cieszyna, którego wzięcie pod uwagę chce zaproponować PKP PLK wykonawcom chcących zmierzyć z ogłoszonym przez zarządcę infrastruktury konkursu na przygotowanie projektu wyremontowania bądź rewitalizacji tego szlaku.


Podwariant 1a

Należy przyjąć zakres prac jak dla wariantu 1 (prezentowaliśmy go w piątek), a nadto przyjąć rozwiązanie polegające na budowie Lokalnego Centrum Sterowania (LCS), obejmującego stacje Ustroń, Ustroń Polana, Wisła Uzdrowisko, Wisła Głębce, przy częściowym wykorzystaniu istniejących, przekaźnikowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wykonawca powinien zaproponować lokalizację siedziby LCS, przy czym dopuszcza się umiejscowienie go poza przeznaczonym do zdalnego sterowania odcinkiem Ustroń – Wisła Głębce (np. w Goleszowie). Wykonawca może rozważyć włączenie kolejnych posterunków ruchu, tj. Goleszów, Skoczów, Pierściec i Bieniowiec do LCS.

Wariant 2

To najbardziej ekstremalne rozwiązanie, jeśli chodzi o zakres prac do wykonania. Zakłada on przeprowadzenie inwestycji polegającej, na kompleksowej przebudowie linii kolejowej lub na budowie nowej infrastruktury kolejowej, co będzie prowadziło do istotnego podwyższenia parametrów techniczno-eksploatacyjnych. Konieczne jest spełnienie wszystkich wymagań dla infrastruktury przebudowywanej lub mającej powstać od nowa, wynikających z obowiązujących przepisów i innych unormowań, a gdy jest to niemożliwe, po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji zamawiającego. W tym wypadku należy także szczegółowo opisać zakres, procedurę i prawdopodobieństwo uzyskania niezbędnych odstępstw.

Podsumowując wszystkie rozwiązania – głównym zadaniem tego projektu jest doprowadzenie do maksymalnego, możliwego skrócenia czasu jazdy poprzez podniesienie prędkości i uzyskanie stabilnego profilu prędkości na całym odcinku planowanych prac.

Projekty powiązane

Dla zapewnienia spójności infrastruktury pomiędzy niniejszym zamówieniem i projektem, a innymi projektami inwestycyjnymi PKP PLK S.A. (w tym znajdującymi się również na etapie przedprojektowym czy projektowym) oraz zapewnienia optymalnego wykorzystania przeznaczonych na te projekty środków finansowych, zarządca będzie wymagał wymagał od potencjalnego wykonawcy współpracy w szczególności z wykonawcami następujących projektów:

  1. Projekt POIiŚ o numerze 7.1-42 pt. „Prace przygotowawcze dla modernizacji linii kolejowej E 65 – Południe, odcinek Grodziska Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zebrzydowice/Zwardoń – granica państwa, faza II” – w ciągu linii nr 694 Bronów – Bieniowiec
  2. Wdrożenie sieciowego systemu GSM-R w ramach projektu POIiŚ o numerze 7.1-36.2 na niżej wymienionych liniach kolejowych:
    a) linia nr 157 Pawłowice Śląskie – Skoczów od km 11,279 do km 23,721 (Chybie – Skoczów)
    b) linia nr 190 Bielsko Biała Główna – Cieszyn od km 22,017 do km 28,780 (Skoczów – Goleszów)

Wykonawca zobowiązany będzie przeanalizować i uwzględnić rozwiązania zastosowane w wyżej wymienionych projektach, w tym w zakresie zidentyfikowania potencjalnych kolizji i zaproponowania sposobu ich rozwiązania.

3 komentarze

  1. W obu informacjach cz.1 i 2 nazwa Cieszyn jest wymieniona tylko w tytule. W opisie wariantów przebudowy nie ma informacji o ich zakresie na odcinku Goleszów – Cieszyn czy samej stacji Cieszyn. Jak to rozumieć?

    1. Witam
      Też mnie to zaniepokoiło i z tego co się dowiadywałem „tyle” pomysłów na rewitalizację w pierwszej wersji bierze się stąd, że oni od dawna czekali na rozpoczęcie tam procedur i wymyślali różne rzeczy. Natomiast jeśli chodzi o odcinek do Cieszyna z Goleszowa, do zeszłego roku w PLK nikt nie brał na poważnie, że będzie trzeba się z nim zmierzyć. Nawet jeszcze w ubiegłym roku podczas corocznego przejazdu na tym odcinku nie przyszło im do głowy, że by sprawdzić dokładnie co tam jest i w jakim stanie, tylko „przemknęli” z Cna do Goleszowa i jeden z dyrektorów natychmiast pomknął do Wisły. Najprawdopodobniej ocenią to, co zaproponują ci, którzy będą chcieli w to wejść, czyli potencjalni wykonawcy. Natomiast dzisiaj w Cnie PLKa potwierdziła, że projekt jest w formie jaką podaliśmy (z odcinkiem Cn – Goleszów) i do tego podali (za kilkadziesiąt minut artykuł o tym), że w ciągu trzech miesięcy (początek prac 1 lipca) wyremontują całą linię 90 do parametrów rozkładowych. Pozdrawiam

  2. Pewnie wybiorą wariant I, bo wtedy może starczy kasy na coś więcej niż tylko linia do Wisły i Tychy-Oświęcim.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *