W wakacje PLK wyremontuje LK90

P1030601
Po remontach na LK 93 przyjdzie czas na szlak z Zebrzydowic do Cieszyna

Dzisiaj, podczas konferencji w Cieszynie, przedstawiciel PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekazał, że w wakacje przeprowadzone zostaną prace remontowe na linii kolejowej 90 z Zebrzydowic do Cieszyna. Ich celem będzie całkowita likwidacja obecnych ograniczeń prędkości. 


Od 1 lipca do 29 września linia kolejowa nr 90 będzie zamknięta. Powód? Między innymi remont mostu na rzece Młynówka w Cieszynie. Jak poinformował Maciej Serwas z PKP PLK S.A., zarządca infrastruktury wykorzysta to całościowe zamknięcie szlaku i przeprowadzi remont bieżący na całej długości linii nr 90. Dzięki temu prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 50km/h i znikną wszystkie ograniczenia prędkości do 20km/h.

Radości z tej niewielkiej, ale jakże ważnej zmiany nie ukrywali zebrani na konferencji, w tym prezes Kolei Śląskich, Wojciech Dinges.

Cieszę się z deklaracji PKP PLK, ponieważ daje nam to sprawniejszą drogę kolejową. Później to już od nas będzie zależało jak będziemy po niej jeździć – powiedział sternik KŚ.

Obecnie na pokonanie odcinka z Cieszyna do Zebrzydowic, pociągi pasażerskie potrzebują 37 minut. Po wakacjach, zgodnie z szacunkami podanymi przez prezesa Kolei Śląskich, opartymi na zapewnieniach zarządcy infrasktruktury, czas przejazdu skróci się o ok. 10 minut.

4 komentarze

  1. To żadna rewelacja bo przywrócą prędkość do stanu z przed X czasu. Czyli daje się ograniczenia z 50 na 40, później na 30 dziś na 20 po to aby było 50 zamiast 60, 70 km/h.

    1. Damia nie prędkość konstrukcyjna na linii 90 to 60 km/h od czasu jej budowy po I wojnie światowej. Wiec nawet po super remoncie nie pojedziesz tam szybciej niż 60

  2. Prędkość konstrukcyjna była obliczana dla składów wagonowych i lokomotyw. Po zastosowaniu lekkich szynobusów prędkość ta jest wyższa niż dla składów. Przykład można sobie obejrzeć na wykazach PLK gdzie na wielu liniach podawane są trzy prędkości max. 1. Dla składów osobowych. 2. dla towarowych 3. dla szynobusów
    P.S. Wczoraj jamnik ET41-193 skasował BMW na przejeździe koło OLEUM ul. Boczna od Frysztackiej 🙂

  3. Nic w tym dziwnego że mało kto chce tym jeździć skoro szybciej pojedziesz autem niż pociągiem. Dziś ludzie oczekują szybkiego przemieszczania się z miejsca na miejsce, a nie spędzenia pół dnia w pociągu jadąc do Katowic. Podróż na takim odcinku powinna zająć około 1h no może 1,5h ale nie około 4h. Nie ma nic dziwnego że nie będzie chętnych na takie połączenia bo przecież BUSEM szybciej dojedziemy. Nie wiem czym kolej chce pozyskać klientów – starymi pociągami szybkością 50 na godzinę gdzie my jesteśmy w afryce.
    Za 30 lat pewnie zrobią kolejny remont i wtedy pewnie już będzie 60km/h. Wiem że Cieszyn to nie wielka metropolia ale robienie z tego remontu wielkiego „HALO” a ma być tylko 50km/h jest co najmniej żenujące.
    Cała linia wygląda jak wstążeczka z wybojami, dziwie się że jeszcze się tam pociąg nie wykoleił.
    Nasi powinni brać przykład od naszych sąsiadów zza południowej granicy gdzie kolei ma się bardzo dobrze.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *