S-Bahn Berlin z potężną inwestycją

S-BahnxLogo1_37087600.original.large-4-3-800-0-0-2970-2229

Dzięki zawartej kilkanaście tygodni temu umowie na dostawę nowego taboru do obsługi linii południowo-wschodnich oraz na berlińskim pierścieniu (tzw. Ring-bahn), flota berlińskiej szybkiej kolei miejskiej w nadchodzących latach znacznie odmłodnieje. S-Bahn wzbogaci się o 106 nowych składów.


Wyprodukowaniem 382 wagonów dla szybkiej kolei miejskiej zajmie się konsorcjum składające się z firm Siemens i Stadler. Będzie to 21 składów dwuczłonowych i 85 składów czteroczłonowych wyprodukowanych w zakładach na terenie Brandenburgii. Nowe pojazdy będą charakteryzować się niższą emisją hałasu oraz prędkością maksymalną do 100km/h. Pomalowane zostaną w charakterystyczne, dla berlińskiego S-Bahn, kolory żółto-czerwone. Inwestycja opiewa na około 900 mln Euro.

S-Bahn Berlin
S-Bahn Berlin

Pierwszych 10 jednostek zostanie dostarczonych do końca 2020 roku, a już z początkiem kolejnego roku pasażerowie będą mogli z nich korzystać. Pozostałe 96 jednostek zostanie włączonych do eksploatacji w ciągu następnych trzech lat. Nowe składy zobaczymy na liniach S41, S42 (Ring-bahn) oraz S8, S46, S47 (Südost)

Naszym komentarzem do tej wiadomości może być tylko – mają rozmach. I warto dodać tylko jeszcze jedno. Nasz region ma warunki by zaplanować i w przyszłości wdrożyć w życie takie rozwiązanie jak kolej regionalna czy podmiejska. Patrząc na poniższy schemat berlińskiej kolei podmiejskiej trudno nie oprzeć się wrażeniu, że torów u nas jest niewiele mniej, tylko zdecydowanie więcej jest takich po których pociągi nie jeżdżą. Choć mogłyby…

Schemat linii S-Bahn
Schemat linii S-Bahn

3 komentarze

  1. Bardziej na miejscu byłoby porównywanie sieci kolejowej GOP-u do Zagłębia Ruhry, niż Berlina którego kolej miejska stanowi odrębny podsystem względem zwykłej kolei regionalnej.

    Jeśli chcecie zachować jakiś poziom, to oszczędźcie Czytelnikom bełkotu w stylu „Nasz region ma warunki by zaplanować i kiedyś tam wdrożyć w życie takie rozwiązanie jak kolej regionalna czy podmiejska.”

    1. Witam!
      Polemika ma to do siebie, że jeśli ktoś uważa inaczej, to jak najbardziej ma prawo do wyrażenia swojej opinii i naszym zadaniem jest taką opinię uszanować. Natomiast nazywanie wszystkiego co nie jest zgodne z czyjąś opinią bełkotem jest po prostu nie na miejscu…

      1. Dziękuję za odpowiedź. Czy Pana to zdanie nie razi? 🙂 „Jakaś tam” kolej regionalna przecież istnieje, można było to „jakoś tak” bardziej zredagować… Trzymam za Was kciuki, potencjał jest widoczny – ale coś macie ostatnio tendencję wrzucania postów na ilość, a nie jakość.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *