Pendolino, Flirt czy Dart?

ED250, Warszawa Centralna
ED250, Warszawa Centralna

W tym tygodniu PKP Intercity zaprezentowało współczynniki dostępności swoich pojazdów. Najlepiej w tym zestawieniu wypadł ED250, czyli Pendolino. Przy okazji naszych wyjazdów, udało nam się już przetestować trzy rodzaje elektrycznych zespołów trakcyjnych, jakie narodowy przewoźnik posiada w swojej flocie.


Nie bez przyczyny rozpocząłem od przedstawionych przez PKP współczynników dostępności, ponieważ idealnie oddają one moją, subiektywną ocenę EZT narodowego przewoźnika. Najlepiej w zestawieniu wypadło Pendolino – współczynnik na poziomie 95,75%, później Flirt 3 – 94,24% a na trzecim miejscu znalazł się pociąg PesaDART – 88,15%.

Identycznie wygląda mój osobisty ranking. Pendolino to uznana marka, więc nie byłem zaskoczony wysokim komfortem jazdy, jaki oferuje ten pociąg. Cichy, spokojny bieg na trasie, wygodne siedzenia a do tego mnóstwo udogodnień – wszystko to oferuje ED250. Podróż tym pociągiem, choć kosztowna jest bardzo przyjemna, a przede wszystkim szybka. Znając z wyprzedzeniem termin podróży, możemy skorzystać z oferty SuperPromo, dzięki której możemy pojechać Pendolino w atrakcyjnej cenie.

Flirt 3 i PesaDART są fajne. Jednak są to jednostki z półki niżej niż ED250. Nie mniej podróż pociągami wyprodukowanymi odpowiednio przez szwajcarskiego Staldera w konsorcjum z nowosądeckim Newagiem) i bydgoską Pesę, należy do przyjemnych. W starciu dwóch najnowszych nabytków PKP Intercity, w mojej opinii lepiej wypada Flirt 3 o czym pisałem w lutym. Może i stylistycznie wnętrze Darta jest bardziej nowoczesne, jednak najważniejszy dla mnie jest komfort podróży, a w tym aspekcie Stadler wciąż góruje nad Pesą.

A jaka prezentuje się Wasz osobisty ranking elektrycznych zespołów trakcyjnych użytkowanych przez PKP Intercity?

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *