Na LK93 też zaczęło się na dobre

Perony w Drogomyślu otrzymają nową nawierzchnię
Perony w Drogomyślu otrzymają nową nawierzchnię

Tak wygląda peron na przystanku Drogomyśl kilkadziesiąt godzin po rozpoczęciu szerokich prac remontowych na linii 93 pomiędzy Chybiem a Pruchną. W tej ostatniej miejscowości od kilku dni dojeżdżamy w końcu do peronu z cywilizowaną prędkością.


Przepraszamy za zdjęcie fatalnej jakości, ale tylko takie było możliwe do wykonania z przejeżdżającego pociągu. Jednocześnie informujemy, że w przyszłym tygodniu wybieramy się w rejon prac, by zrobić stamtąd solidny fotoreportaż. Podkreślmy jednak, że nagromadzenie sprzętu i ludzi w niczym nie odbiega od tego, co możemy obserwować na linii 139 i to zarówno pomiędzy Katowicami a Tychami, czy w Czechowicach-Dziedzicach, gdzie również rozpoczęły się roboty.

Wróćmy jednak na linię 93. W ciągu pierwszych godzin remontu na zamkniętym dla ruchu torze nr 2 (w kierunku Czechowic-Dziedzic), zerwane zostało podtorze na trzech wiaduktach i przestał istnieć pokazany wyżej peron w Drogomyślu. Przypomnijmy, prace na odcinku Chybie – Pruchna, wykonywane przez krakowską firmę ZUE S.A mają na celu wyremontowanie torów, likwidację licznych na tym odcinku tzw. wychlapów oraz wzmocnienie samego podtorza. Według wykonawcy, realizacja zlecenia potrwa na torach w obu kierunkach do końca przyszłego miesiąca.

Jeśli już jesteśmy w Pruchnej. Zakończyła się tam wymiana podkładów pod torem, na którym zatrzymują się pociągi osobowe w tej miejscowości. To zadanie było akurat w gestii prac własnych zarządcy infrastruktury. Jeszcze kilkanaście dni temu pociągi wjeżdżały na ten tor w iście żółwim tempie, jednak ta bardzo wydłużająca czas podróży niedogodność została w końcu usunięta.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *