PLK poprawia obsługę pasażerów w Częstochowie

Fot. PKP PLK
Fot. PKP PLK

Nowe, bezpieczne przejście pod torami na stacji Częstochowa Stradom oraz remont i lepsze wyposażenie peronów Częstochowy Osobowej – to odpowiedź PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na potrzebę lepszej obsługi pasażerów pociągów regionalnych i dalekobieżnych. O rozpoczęciu obu remontów informowaliśmy już jakiś czas temu na łamach naszego portalu.


Wprowadzenie atrakcyjnych czasów przejazdu z Częstochowy m.in. do Warszawy, Wrocławia, Krakowa zwiększyło liczbę podróżnych. Nowe przejście pod torami Częstochowy Stradom, zapewni bezpieczne dojście do pociągów.

Częstochowa Stradom

Przed dworcem pracuje ciężki sprzęt. Na czas budowy przygotowano dobrze oznaczone, tymczasowe przejście przez tory. PLK planują do 20 lipca zakończenie I etapu budowy. Takie rozwiązanie zagwarantuje przejście pod torami pielgrzymom – uczestnikom Światowych Dni Młodzieży. Po uroczystościach, w ramach II etapu, prace będą kontynuowane – staną wiaty peronowe, połączone z zadaszeniem przejścia oraz zadaszenie przy budynku dworca. Przejście będzie wyposażone w pochylnie dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, system dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoring. Całość prac na stacji Częstochowa Stradom kosztuje ok. 6,7 mln zł.

Częstochowa Osobowa

Trwa remont peronów nr 1 ,1a i 2. Prace obejmują wymianę płyt peronowych na nowe z pasem bezpieczeństwa. Na stacji będzie wygodniej także dla osób niedowidzących, dzięki przygotowanym dla nich, wyczuwalnym pod stopami oznaczeniom. Na peronach będzie nowa nawierzchnia z kostki betonowej i zmienione wyposażenie, min. ławki, tablice informacyjne i kosze. Zakres prac obejmuje również remont wiat peronowych. Szacunkowy koszt robót to ok. 5 mln zł. Prace na obu stacjach wykonywane są zgodnie z harmonogramem.

Co się już zmieniło?

PKP PLK wykonało już zadania, które zapewniły lepszą podróż na trasie
Koluszki – Częstochowa i Częstochowa – Fosowskie. Pierwsza inwestycja, warta 615 mln złotych objęła m.in. remont 43 peronów, 160 km torów i ponad 80 km sieci trakcyjnej. Drugi projekt, warty 350 mln złotych pozwoli na remont ponad 98 km torów, 104 km sieci trakcyjnej i 17 peronów. Obie inwestycje współfinansowane były ze środku Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

*Fot. PKP PLK

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *