Znikają kolejne ograniczenia

LK139_2O pracach remontowych na odcinku linii 139 pomiędzy Katowicami a Bielskiem mówi się ostatnio dużo, stąd i nasze wizyty częstsze są na tym szlaku niż w innych miejscach. Na odcinku Mąkołowiec – Katowice Ligota praca wre aż miło, ale i w innych miejscach pojawiają się ekipy remontowe.


Ponieważ linia ta stanowi jedną z dwóch głównych osi komunikacyjnych naszego województwa, stąd dość bacznie przyglądamy się temu, jak wygląda realizacja harmonogramu prac przewidującego remont tego szlaku oraz wzmocnienie podtorza. Oczywiście, wszystkie oczy zwrócone są na odcinek Mąkołowiec – Katowice Ligota, gdzie aż roi się od sprzętu i ludzi. Żeby jednak nie męczyć odbiorców szczegółami. Na odcinku od Mąkołowca do Katowic Piotrowic pracuje ciężki sprzęt, wycinane są drzewa i krzaki, czyszczone i odnawiane są odwodnienia. Jednym słowem – dzieje się.

Warto jednak też wiedzieć, że zamknięty jest tor nr 1 na odcinku od posterunku odgałęźnego Most Wisła do stacji Czechowice-Dziedzice. Zgodnie ze specyfikacją zamówienia, szyny na całym odcinku od wspomnianego p.o. Most Wisła do stacji
Bielsko-Biała Główna zostaną w obu kierunkach wymienione na bezstykowe.

Trzeba koniecznie również podkreślić, że zlikwidowane zostało ostatnie ograniczenie prędkości pomiędzy Pszczyną a Tychami. Mówimy tu o skrzyżowaniu torów z ulicą Powstańców Śląskich w Piasku. Jeszcze kilka dni temu jeździło się tutaj 50 km/h, ale po wycięciu drzew od strony Pszczyny i znacznej poprawie widoczności, możliwy stał się powrót do pełnej przewidzianej tu prędkości, czyli 120 km/h.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *