Smok i rugbysta wg Kolei Śląskich

Rugbysta_noweAntypodróżnik to akcja, w której poprzez zabawne grafiki Koleje Śląskie zwracają uwagę na kulturalne zachowanie w podróży. Na wiosnę KŚ powracają z nową odsłoną cyklu – tym razem do dobrze już znanych siedmiu typów Antypodróżników dołączają dwie grafiki stworzone we współpracy z pasażerami.


Co łączy Smoka i Rugbystę? Zapewne niewiele, ale z pewnością obaj są nowymi Antypodróżnikami. Smok, bo pali e-papierosy w pociągach, Rugbysta, bo wchodząc do pociągu prze do przodu, nie pozwalając innym pasażerom wcześniej wyjść.

Pomysł na zabawne grafiki przybliżające zasady podróżniczego savoir-vivre’u powstał we wrześniu 2015 roku. Na ekranach LCD pociągów Kolei Śląskich podróżni mogli wówczas zobaczyć grafiki przestrzegające np. przed jedzeniem aromatycznych potraw w pociągu (Smakosz), grafiki przypominające o tym, by zdjąć plecak z ramion (Bagażowy) czy nie trzymać nóg na siedzeniu naprzeciwko (Beztroski).

Łącznie antypodróżniczych typów było siedem, jednak już wtedy przewoźnik zapowiedział, że cykl może być kontynuowany. Koleje Śląskie zachęcały wówczas do zaangażowania przy jego tworzeniu… samych podróżnych. Drogą mailową pasażerowie mogli podsyłać swoje własne pomysły na kolejne typy Antypodróżników. Tym sposobem powstał Smok, zwracający uwagę na palenie e-papierosów w pociągach oraz Rugbysta, który przypomina o tym, że pierwszeństwo przed osobami wsiadającymi do pociągu mają osoby wysiadające z niego.

– Celem akcji jest zwrócenie uwagi na różnego rodzaju zachowania w pociągach, które mogą przeszkadzać innym pasażerom. Przy czym całą kampanię traktujemy z dużym przymrużeniem oka, chcemy raczej wywoływać uśmiech, niż udzielać reprymendy. Stąd też z kolejną odsłoną cyklu postanowiliśmy wystartować w prima aprilis. Chyba trudno o lepszą datę. Poprzednia edycja spotkała się z pozytywnym przyjęciem wśród naszych pasażerów. Mam nadzieję, że tak będzie i tym razem – przekonuje Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy KŚ.

Podobnie jak jesienią, Koleje Śląskie tym razem również zapraszają wszystkich pasażerów do wspólnego kontynuowania zabawy. Na adres redakcja@kolejeslaskie.com można przesyłać wszelkie pomysły, jakie jeszcze zachowania warto uwzględnić w kolekcji Antypodróżników. Najciekawsze propozycje zostaną dołączone do cyklu i wyświetlone na ekranach LCD w pociągach podczas kolejnej odsłony kampanii.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *