Umowa na Impulsy podpisana

Fot. Newag S.A.
Fot. Newag S.A.

W środę 30 marca br. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego podpisał umowę z Newag S.A. na dostawę dwunastu elektrycznych zespołów trakcyjnych. Oczywiście będą to pociągi z rodziny Impuls. Wartość zamówionego taboru to prawie 300 mln zł. Jego właścicielem będzie Województwo Małopolskie a operatorem wojewódzka spółka Koleje Małopolskie.


Małopolska, to kolejne po opolskim województwo w naszym sąsiedztwie, do którego trafią pociągi wyprodukowane przez nowosądecką spółkę. Rodzina Impulsów w ostatnim czasie rozrasta się bardzo szybko. Co warte uwagi, województwo małopolskie planuje kolejne inwestycje. Jak zapowiedział podczas podpisania umowy, marszałek Jacek Krupa, urząd zamierza jeszcze w tym roku, ewentualnie na początku 2017 roku ogłosić przetarg na kolejnych 12-13 sztuk nowoczesnego taboru. Jacek Krupa wyraził również nadzieję, że w okolicach 2020 roku uda się nabyć jeszcze 10 nowych pojazdów.

Kiedy przyjadą nowe pociągi?

Podpisana umowa zakłada, że Newag dostarczy 6 pojazdów do końca listopada br. (4 składy 5-członowych Impulsów 45WE oraz 2 szt. 4-członowych EZT Impuls 31WE) oraz zapewni kompleksową obsługę gwarancyjną, serwis i utrzymanie. Nowe pociągi będą mogły obsługiwać pasażerów już w grudniu br. Pozostałe 6 składów zostanie dostarczone do 15 lutego 2017 r. Samorząd województwa może skorzystać również z tzw. prawa opcji i zakupić dodatkowe pojazdy. Decyzja w tym zakresie zostanie podjęta w ciągu najbliższego miesiąca.

A na Śląsku…

Podczas gdy sąsiednie województwa czekają już tylko na dostawę nowych pociągów, pasażerowie Kolei Śląskich wciąż zadają sobie pytanie, kiedy w końcu ogłoszony zostanie wspólny przetarg na tabor śląskiego przewoźnika i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. My czekamy od miesięcy na przetarg, a wokół nas kupują na potęgę…

2 komentarze

  1. Pytanie do redakcji i zarządzających Kolejami Śląskimi, czy stojące aktualnie na bocznicy w Krakowie składy ED74 własność IC nie nadałyby się dla KŚ?
    Z tego co piszą na stronie RK wynika, że IC chce je sprzedać.
    Link: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/-kolejnych-dartow-w-pkp-intercity-na-razie-nie-bedzie-przewoznik-sprzeda-ed74-76115.html

    “……………..Planowane jest natomiast odsprzedanie ezt typu ED74 ze względu na ich niewystarczające dostosowanie do ruchu dalekobieżnego – poinformował minister Stomma. Obecnie PKP Intercity eksploatuje tylko siedem z czternastu posiadanych jednostek tego typu. Pozostały tabor stoi na bocznicy od kilku lat, czekając na decyzję przewoźnika co do jego przyszłości.”

    1. Witam

      Temat ED74 był na tapecie w KŚ kilka miesięcy temu, jednak cena podana przez PKP Intercity była, zdaniem KŚ, nie do przyjęcia. Teraz Intercity samo deklaruje chęć sprzedaży więc może też cena nie będzie zaporowa

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *