Umowa na Impulsy podpisana

Fot. Newag S.A.
Fot. Newag S.A.

W środę 30 marca br. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego podpisał umowę z Newag S.A. na dostawę dwunastu elektrycznych zespołów trakcyjnych. Oczywiście będą to pociągi z rodziny Impuls. Wartość zamówionego taboru to prawie 300 mln zł. Jego właścicielem będzie Województwo Małopolskie a operatorem wojewódzka spółka Koleje Małopolskie.


Małopolska, to kolejne po opolskim województwo w naszym sąsiedztwie, do którego trafią pociągi wyprodukowane przez nowosądecką spółkę. Rodzina Impulsów w ostatnim czasie rozrasta się bardzo szybko. Co warte uwagi, województwo małopolskie planuje kolejne inwestycje. Jak zapowiedział podczas podpisania umowy, marszałek Jacek Krupa, urząd zamierza jeszcze w tym roku, ewentualnie na początku 2017 roku ogłosić przetarg na kolejnych 12-13 sztuk nowoczesnego taboru. Jacek Krupa wyraził również nadzieję, że w okolicach 2020 roku uda się nabyć jeszcze 10 nowych pojazdów.

Kiedy przyjadą nowe pociągi?

Podpisana umowa zakłada, że Newag dostarczy 6 pojazdów do końca listopada br. (4 składy 5-członowych Impulsów 45WE oraz 2 szt. 4-członowych EZT Impuls 31WE) oraz zapewni kompleksową obsługę gwarancyjną, serwis i utrzymanie. Nowe pociągi będą mogły obsługiwać pasażerów już w grudniu br. Pozostałe 6 składów zostanie dostarczone do 15 lutego 2017 r. Samorząd województwa może skorzystać również z tzw. prawa opcji i zakupić dodatkowe pojazdy. Decyzja w tym zakresie zostanie podjęta w ciągu najbliższego miesiąca.

A na Śląsku…

Podczas gdy sąsiednie województwa czekają już tylko na dostawę nowych pociągów, pasażerowie Kolei Śląskich wciąż zadają sobie pytanie, kiedy w końcu ogłoszony zostanie wspólny przetarg na tabor śląskiego przewoźnika i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. My czekamy od miesięcy na przetarg, a wokół nas kupują na potęgę…

2 komentarze

  1. Pytanie do redakcji i zarządzających Kolejami Śląskimi, czy stojące aktualnie na bocznicy w Krakowie składy ED74 własność IC nie nadałyby się dla KŚ?
    Z tego co piszą na stronie RK wynika, że IC chce je sprzedać.
    Link: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/-kolejnych-dartow-w-pkp-intercity-na-razie-nie-bedzie-przewoznik-sprzeda-ed74-76115.html

    “……………..Planowane jest natomiast odsprzedanie ezt typu ED74 ze względu na ich niewystarczające dostosowanie do ruchu dalekobieżnego – poinformował minister Stomma. Obecnie PKP Intercity eksploatuje tylko siedem z czternastu posiadanych jednostek tego typu. Pozostały tabor stoi na bocznicy od kilku lat, czekając na decyzję przewoźnika co do jego przyszłości.”

    1. Witam

      Temat ED74 był na tapecie w KŚ kilka miesięcy temu, jednak cena podana przez PKP Intercity była, zdaniem KŚ, nie do przyjęcia. Teraz Intercity samo deklaruje chęć sprzedaży więc może też cena nie będzie zaporowa

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *