Za drogi objazd

Dlaczego podczas remontu LK 139, nie pojedziemy LK142?
Dlaczego podczas remontu LK 139, nie pojedziemy LK142?

Linia numer 142 pomiędzy Katowicami Ligotą a byłym przystankiem Katowicami Ochojec nie została odnowiona ze względu na olbrzymie koszty i nieopłacalność takiej inwestycji. Nie grozi jej jednak likwidacja, bo zarządca infrastruktury planuje jej rewitalizację w późniejszym terminie i pod pewnym warunkiem.


Ponieważ w tym temacie zostaliśmy wywołani do tablicy przez naszych Czytelników, którzy wręcz wymogli na nas wyjaśnienie tego zagadnienia zapytaliśmy tam gdzie trzeba, czyli w PKP PLK S.A. A do wyjaśnienia była następująca kwestia:

– Dlaczego wiedząc o planowanym remoncie na odcinku Mąkołowiec – Katowice Ligota nie zrobiono nic, by przynajmniej w dostatecznym stopniu udrożnić odcinek linii 142 pomiędzy stacją Katowice Ligota a niegdysiejszym przystankiem Katowice Ochojec i dalej poprzez Murcki i Kostuchnę, gdzie ekipy remontowe już były, by stworzyć alternatywną możliwość przejazdu pomiędzy Mąkołowcem a Katowicami Ligotą? Oczywiście, nie zniwelowałoby to całkowicie utrudnień na remontowanym szlaku, ale na pewno w jakiś sposób ułatwiłoby życie podróżnym korzystającym z kolei na odcinku z Tychów do Katowic

Powodem braku takich działań są olbrzymie koszty remontu, tego krótkiego, ale bardzo skomplikowanego technologicznego fragmentu infrastruktury. Wybitnie trudne i drogie do wykonania byłoby ponowne udrożnienie wiaduktu nad jedną z najważniejszych katowickich ulic, czyli Tadeusza Kościuszki. Jak się dowiedzieliśmy, owszem, był taki pomysł, by spróbować coś zrobić dla polepszenia sytuacji w czasie trwającego aktualnie remontu linii 139, jednak potencjalne koszty odwiodły zarządcę od próby wykonania remontu.

– Nie ma jednak mowy o likwidacji tej linii. Jest ona przewidziana do odbudowy wraz z planowaną w najbliższych latach wielką przebudową linii 139. Według aktualnych planów połączenie Ligoty z Ochojcem zostanie odtworzone jako część tego inwestycji. Tyle, że w nieco innym śladzie i ze znacznie lepszymi parametrami – powiedział Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK S.A

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *