Stadler chciał za dużo

EN75 - 004, Koleje Śląskie
EN75 – 004, Koleje Śląskie

Koleje Śląskie unieważniły postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego wszczętego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Świadczenie usług utrzymania 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN75 o numerach 001, 002, 003, 004 odpowiadających poziomom utrzymania określonym w DSU jako P2 i P3 wraz z naprawami bieżącymi”.


W ogłoszonym przez śląskiego przewoźnika przetargu na utrzymanie pojazdów EN75 wpłynęła tylko jedna oferta. Jak nie trudno się domyślić, jedynym chętnym był Stadler Polska spółka z o.o. Dla tych, którzy nie zgłębiają się w temat producentów taboru przypomnę, że to Stadler wyprodukował Flirty jeżdżące w flocie Kolei Śląskich.

Za wykonanie prac utrzymaniowych na poziomie P2 i P3 Stadler chciał 4,1 mln złotych brutto, podczas gdy budżet przewoźnika wynosił 1,72 mln złotych z VAT. Jak możemy przeczytać w uzasadnieniu o unieważnieniu przetargu, Koleje Śląskie nie miały możliwości zwiększenia kwoty finansowania do ceny z najkorzystniejszej oferty, w związku z czym podjęto decyzję o unieważnieniu postępowania.

One comment

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *