Kto sfinansuje przeglądy śląskich pociągów?

P1010525
EN75 i 27WEb Kolei Śląskich

W lutym Koleje Śląskie rozpoczęły sukcesywne ogłaszanie przetargów na utrzymanie swoich pojazdów. Na pierwszy ogień poszły Flirty
(o unieważnionym przetargu pisaliśmy dzisiaj). Następne w kolejce były Elfy, najpierw te dłuższe – czyli 27WEb a później krótsze – 22WE. W tym miejscu warto postawić następujące pytanie – kto i z czego, to wszystko sfinansuje?


Całkowity koszt usług, na które śląski przewoźnik rozpisał przetargi wyniesie ponad 30 milionów złotych. Jako, że Koleje Śląskie razem z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego przymierzają się do ogłoszenia wspólnego przetargu na tabor, zasadne wydaje się pytanie o kwestie finansowania tych usług.

Koszty związane ze świadczeniem usług utrzymaniowych (poziomom utrzymania określony w DSU jako P2 i P3) wraz z naprawami bieżącymi dla pojazdów EN75 i 27WEb będą pokrywane ze środków własnych spółki – powiedział nam Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy spółki Koleje Śląskie.

Rzecznik zaznaczył również, że fundusze uzyskane dzięki emisji obligacji nie będą przeznaczone na ten cel. A co z jednostkami EN76?

Natomiast usługa naprawy 4 poziomu utrzymania dla pojazdów EN76 wraz z dostosowaniem systemu informacji pasażerskiej do obowiązujących przepisów prawa będzie finansowana ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego – wyjaśnił Michał Wawrzaszek.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *