Subregion Zachodni chce sprawnej kolei

Stacja Mikołów
Fot. fotopolska.eu

Na początku tego miesiąca Zarząd Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku przyjął uchwałę popierającą stanowisko Prezydenta Miasta Rybnika w sprawie niezbędnych prac inwestycyjno-modernizacyjnych na linii kolejowej nr 140 Katowice Ligota – Nędza.


W lutym br. zakończył się termin składania wniosków w ogłoszonym przetargu, którego celem jest wyłonienie wykonawcy dla prac inwestycyjnych na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze, ujętej w Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Śląskiego. Jednak żeby usprawnić ruch pasażerski na LK140 konieczne jest przeprowadzenie prac inwestycyjnych na całej długości linii. Dlatego też Prezydent Miasta Rybnika Piotr Kuczera w skierowanym piśmie do Marszałka Województwa Śląskiego Wojciecha Saługi, zwraca uwagę iż uwzględnienie wyłącznie w/w odcinka w Kontrakcie Terytorialnym, nie poprawi warunków podróżowania pociągami, a tym samym zapewnienia spójności wewnętrznej regionu.

Prezydent Rybnika wspomina również o niedawno zaistniałym wydarzeniu w Bohuminie, gdzie spłonęło centrum sterowania ruchem, przez co odcinek Katowice Ligota – Rybnik Towarowy linii 140, stał się objazdem dla pociągów międzynarodowych co w połączeniu z ponadplanowym ruchem pociągów po jednotorowym odcinku, spowodowało opóźnienia pociągów lokalnych. Stąd też postulat włodarza Rybnika, aby dołożyć 2 tor na odcinku Leszczyny – Katowice Piotrowice w miejscach, gdzie realizacja takiej inwestycji nie będzie zbyt kosztowna. Przypomnijmy iż teraz na w/w odcinku pociągi mogą korzystać jedynie z mijanek na stacjach Mikołów Jamna, Mikołów, Orzesze, Orzesze Jaśkowice, Czerwionka. Już dzisiaj linia jest na skraju swojej przepustowości a co dopiero z nieplanowanymi przetrasowaniami spowodowanych zdarzeniem losowym, bądź awarią na torze, gdzie na odcinku Orzesze – Katowice Piotrowice jest jedynym torem.

Postulat Prezydenta Miasta Rybnika wraz z uchwałą Zarząd Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego, do przeczytania TUTAJ

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *