Urządzenia znów odmówiły posłuszeństwa (Aktualizacja 15:15)

12435686_1044389932273578_1930799629_n

Jak informują Koleje Śląskie i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., z powodu awarii urządzeń sterowania ruchem na odcinku Katowice Ligota – Mąkołowiec, pociągi jadące tym szlakiem mogą doznawać do 20 minut opóźnień. Komunikat ten dotyczy w szczególności pociągów Kolei Śląskich linii S4 Katowice – Tychy Lodowsko, S5 Katowice – Zwardoń oraz S6 Katowice – Wisła Głębce.


Los nie oszczędza pasażerów. Nie dość, że na linii kolejowej nr 139 prowadzone są prace remontowo-modernizacyjne to jeszcze wczoraj i dziś doszło do awarii urządzeń sterowania ruchem, które jeszcze bardziej utrudniają ruch pociągów na odcinku Katowice –
Bielsko-Biała. W związku z powyższym prosimy o cierpliwość i uważne słuchanie komunikatów wygłaszanych na dworcach kolejowych.

Jak informuje PKP PLK, utrudnienia na wyżej wymienionym odcinku będą występować przynajmniej do godziny 14:00.

Aktualizacja (13:35)

Jak informuje PKP PLK, z powodu awarii urządzeń infrastruktury Koleje Śląskie były zmuszone odwołać dwa pociągi:

  • pociąg nr 44065 relacji Sosnowiec Główny (13:10) – Tychy Lodowisko (14:12) został odwołany na odcinku Katowice – Tychy,
  • pociąg nr 44144 relacji pociąg relacji Tychy Lodowisko (13:46) – Sosnowiec Główny (14:37) został odwołany na odcinku Tychy – Katowice.

W komunikacie zarządcy infrastruktury możemy wyczytać, że utrudnienia potrwają do godziny 16:00, a nie jak pierwotnie planowo do godziny 14:00.

Aktualizacja (15:15)

Usterka na odcinku Katowice Ligota – Mąkołowiec została usunięta. Z powodu opóźnień wtórnych, niektóre pociągi Kolei Śląskich mogą notować opóźnienia do końca dnia.

One comment

  1. I właśnie w tym momencie ruch pasażerski powinna przejąć linia 142, która pełniła zawsze rolę na takie sytuacje. Objazdy, remonty, nagłe zdarzenia uniemożliwiające prowadzenie ruchu linią 139. No ale cóż skoro potrzeba tylko niecałych 3km remontu toru, do dziś nie słychać o jakimkolwiek remoncie tego odcinka. Lepiej odwołać pociągi i puścić pasażerów na dłuższe czekanie, albo przesiadkę czy też na autobus niż puścić pociągi objazdem, tym bardziej że linia ma parametry na 50km/h, bez pojęcia to wszystko.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *