Marcowa korekta na S1 i S4

EN71AKŚ - 101, Katowice Podlesie
EN71AKŚ – 101, Katowice Podlesie

W zeszłą sobotą informowaliśmy o korekcie rozkładu jazdy pociągów pasażerskich, która wjedzie w życie 13 marca 2016 roku. Będzie to pierwsza zmiana rozkładu 2015/2016. Dzisiaj nieco bardziej przybliżmy Państwu zmiany na linii S1 Gliwice – Katowice – Częstochowa i S4 Tychy Lodowisko – Katowice/Sosnowiec.


Jak informują Koleje Śląskie, przez cały okres zamknięcia na stacji Gliwice oraz częściowo na przyległym szlaku do Zabrza prowadzone będą prace modernizacyjne skutkujące ograniczeniem przepustowości. Z tego powodu za dwa połączenia:

  • nr 40864 w relacji Gliwice (17:53) – Katowice (18:13),
  • nr 40723 w relacji Zawiercie (15:47) – Gliwice (17:02),

zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA) na odcinku Gliwice – Zabrze – Gliwice w terminie od 13 marca do 22 kwietnia oraz od 10 do 16 maja.

Remont odcinka Katowice Ligota – Mąkołowiec

Zdecydowanie większe utrudnienia czekają pasażerów korzystających z połączeń śląskiego przewoźnika na linii S4 Tychy Lodowisko – Katowice/Sosnowiec. W związku z naprawą podtorza, z wykorzystaniem specjalistycznej maszyny AHM, na odcinku Katowice Ligota – Mąkołowiec w terminie od 13 marca do 29 kwietnia ruch pociągów na wymienionym odcinku będzie odbywał się po jednym torze, co spowoduje znaczne ograniczenie przepustowości linii kolejowej. Część połączeń z/do Sosnowca będzie odbywać się z przesiadką w Katowicach.

Dla połączeń pomiędzy Katowicami i Tychami będą występować dwa rodzaje utrudnień:

  • część połączeń zostanie zastąpiona ZKA. Na wniosek pasażerów oraz po konsultacji z MZK Tychy zdecydowano, że autobusy zastępcze będą kursować z/do stacji Tychy Lodowisko, skąd jest więcej możliwości przesiadek na komunikację miejską niż ze stacji Tychy Aleja Bielska. Autobusy będą kursować bez postojów na przystankach pośrednich,
  • część pociągów pojedzie w skróconej relacji Tychy Lodowisko – Tychy (i powrót) z możliwą przesiadką w stacji Tychy na pociągi innych linii komunikacyjnych jadące do/z Katowic.

Szczegółowy wykaz godzin odjazdów i przyjazdów autobusów komunikacji zastępczej i pociągów w skróconej relacji można znaleźć tutaj.

2 komentarze

  1. Ograniczenie przepustowości linii kolejowej numer 139, powinno być równoznaczne z puszczeniem części pociągów linią 142 przez Katowice Kostuchnę i Katowice Ochojec. Koleje Śląskie nie musiały by płacić za wynajęcie autokarów wraz z kierowcami na ZKA. Ile razy był zamykany jeden tor szlakowy z Mąkołowca do Ligoty to Przewozy Regionalne nigdy nie skorzystały z ZKA, tylko część pociągów puszczali objazdem właśnie tą linią. Nawet PKP IC skierowało tam swoją jedną parę pociągu TLK ,,Kormoran” szlak był wtedy niewyremontowany, a prędkość była taka że rowerem można było dogonić pociąg. Dzisiaj linia kolejowa 142 jest wyremontowana, na dodatek kursuje po niej kilka pociągów towarowych na dzień. Przepustowość była by znakomita, żadnej ZKA, żadnego skrócenia tras. Dzięki nie przedłużeniu remontu szlaku od Staszica do Ligoty niecałych 3km toru, pasażerowie będą skazani na piekło. Równie dobrze można było by przedłużyć pociągi relacji Tychy Lodowisko – Tychy (i powrót) do Katowic Kostuchny idealnie z przesiadką na autobusy 35,688 i 689. Czy naprawdę nikt czasami nie pomyśli na tym śląsku? Mam nadzieję że na jesień, gdy drugi tor zostanie remontowany już nie będzie takiego bałaganu. Póki co jestem skazany przesiąść się na samochód lub autobus

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *