Inwestycje na linii Trzebinia – Oświęcim

Remont

Tuż za granicą województwa śląskiego na terenie Małopolski, PKP Polskie Linie Kolejowe niebawem przeprowadzi modernizację na LK93. Inwestycje mają objąć głównie przebudowę i modernizację stacji kolejowych oraz obiektów inżynieryjnych pomiędzy Trzebinią a Oświęcimiem. Również i w naszym regionie rozpoczynają się naprawy na tym ważnym szlaku. 


Już niebawem dowiemy się kto przeprowadzi dużą inwestycję, której celem jest modernizacja stacji Libiąż. Z informacji jakie otrzymaliśmy, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują w bieżącym roku na linii kolejowej Trzebinia – Oświęcim modernizację stacji Libiąż, na którą chcą przeznaczyć ponad 31 mln zł brutto. Obecnie prowadzona jest procedura przetargowa na wybór wykonawcy robót. 17 lutego br. minął termin składania ofert.

Głównym celem modernizacji stacji Libiąż (woj. małopolskie) jest usprawnienie podróży i transportu towarów, zwłaszcza transportu węgla z kopalni „Janina”, a także podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Na stacji poprawi się dostęp do komunikacji kolejowej i komfort obsługi pasażerów. Podróżni zyskają wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oświetlenie. Będzie antypoślizgowa nawierzchnia i dostosowanie dojść do potrzeb osób niepełnosprawnych, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Odnowiona zostanie także kładka nad torami. Poziom bezpieczeństwa na przejazdach podniesie monitoring i nowa jezdnia. Sprawny przejazd przez tory ułatwi także komunikację w mieście.

Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2016-2017. Projekt został wpisany do Krajowego Programu Kolejowego jako inwestycja podstawowa, której celem jest m.in. poprawa warunków dla transportu towarowego.

Na linii kolejowej nr 93 zostanie przeprowadzona jeszcze jedna inwestycja na którą 15 lutego br. Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą – wyłonionym w drodze przetargu – na opracowanie dokumentacji dla przebudowy wybranych elementów infrastruktury kolejowej na odcinku Trzebinia – Oświęcim. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy stacji Chrzanów, stacji Chełmek oraz 12 obiektów inżynieryjnych. Wartość umowy, to ponad 2,7 mln zł brutto.

Na śląskim odcinku linii nr 93 również zaplanowane są prace remontowe o których możemy przeczytać TUTAJ. Już teraz prace torowe rozpoczęły się na wysokości peronu w stacji Pruchna. Wczoraj wymieniano tam podkłady. Zrobienie tego toru to jedna z napilniejszych potrzeb, ponieważ pociągi pokonują ten odcinek aktualnie z prędkością najniższą ze znanych współczesnym kolejom.

One comment

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *