Wracają remonty na linię 139

P1020149Na odcinku linii 139 z Katowic do Bielska-Białej czeka nas powtórka z roku ubiegłego i od marcowej korekty rozkładu jazdy rozpoczną się znów duże remonty na tym szlaku. Generalnie, ekipy budowlane dokończą to, co miało swój początek w roku ubiegłym.


Wszyscy, którzy jeżdżą pociągami z Bielska do stolicy województwa, doskonale pamiętają jak w ubiegłym roku podróżowało się tym szlakiem, gdy na większej jego części trwały prace remontowe. Wyłączenia, ruch jednotorowy. To wszystko powodowało, że pociągi znacznie dłużej pokonywały ten szlak, co nie było w smak pasażerom. Z drugiej strony, ostatnie dwa i pół miesiąca pokazało, że warto było to przeżyć bo jakość podróży po wyremontowanych odcinkach znacznie odbiega aktualnie od tego, jak wyglądało to wcześniej. Teraz pod nóż idą odcinki Katowice Ligota – Mąkołowiec, Tychy – Kobiór i Goczałkowice Zdrój – Bielsko-Biała Główna.

– Na odcinkach od Katowic Ligoty do Mąkołowca oraz od Tychów do Kobióra zostaną wymienione tory i rozjazdy wraz z podkładami. Tutaj dodatkowo wzmocnione zostanie podtorze, natomiast na szlaku Goczałkowice Zdrój – Bielsko-Biała Główna zostaną jedynie wymienione szyny i podkłady. Niemniej zakres pracy jest dość duży a przy układaniu harmonogramu prac wzięto także pod uwagę, by tak wyłączać poszczególne odcinki, by w jak najmniejszym stopniu utrudniało to kursowanie pociągów – mówi Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK.

Przy okazji niezwykłego dla pociągu kategorii InterCity harmonogramu jaki będzie obowiązywał połączenie IC „Ondraszek” z Białegostoku do Bielska-Białej, który zatrzyma się na 12 z 16 stacji pomiędzy Katowicami a Bielskiem zasugerowaliśmy delikatnie, że może to mieć związek z prowadzonymi pracami. To prawda, tym bardziej, że od 13 marca pojawi się tak uwielbiana przez pasażerów zastępcza komunikacja autobusowa, a niektóre relacje zapowiadają się naprawdę ciekawie. Będzie np. bezpośredni autobus właśnie ze stolicy województwa do Bielska, będą autobusy Bielsko-Biała – Pszczyna, Katowice – Pszczyna, no i, oczywiście Katowice – Tychy Lodowisko. Będą także połączenia Tychy – Tychy Lodowisko, skomunikowane z pociągami Katowice – Bielsko Biała/Żywiec/Zwardoń i Katowice – Wisła Głębce. Będziemy jednak na bieżąco informować o tych wszystkich utrudnieniach, a punktem wyjścia niech będzie zamieszczony poniżej harmonogram prac na linii 139 na najbliższe miesiące.

Plan przewiduje, że na poszczególnych odcinkach wyłączenia mają wyglądać tak:

  • 13.03-29.04 – tor 1 na odcinku Most Wisła – Bielsko-Biała Główna,
  • 18.03-29.04 – tor 2 na odcinku Katowice Ligota – Mąkołowiec,
  • 30.04-11.06 – tor 2 na odcinku Most Wisła – Bielsko-Biała Główna,
  • 10.05-29.07 – tor 2 na odcinku Tychy – Kobiór,
  • 01.08-16.09 – tor 1 na odcinku Tychy – Kobiór,
  • 05.10-25.11 – tor 1 na odcinku Katowice Ligota – Mąkołowiec.

4 komentarze

  1. W czasie remontu szlaku Mąkołowiec – Katowice Ligota powinna być uruchomiona dla pociągów pasażerskich linia 142, która zawsze pełniła rolę objazdu. Nie było by zbędnej zastepczej komunikacji autobusowej. Linia jest wyremontowana i czas przejazdu wydłużył by się tylko 10 minut. Niestety brakuje remontu 3km toru od Ligoty do Staszica. Miejmy nadzieję że do 5 października uda się wyremontować ten mały odcinek i puszczą pociągi przez Katowice Kostuchnę. Dobrze że chociaż towarowe będą tamtędy kierowane ułatwi to ruch na linii 139.

  2. Niech w końcu zrobią do porządku te płyty na przejeździe w Podlesiu ul Niezapominajek, bo co chwila któraś się przesuwa i podskakuje. No i przydałoby się poszerzyć ten przejazd bo niekiedy bieda w dwa auta przejechać

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *