Problem różnorodności taboru

EN57 vs 14WE
Problem z łączeniem różnego rodzaju jednostek

Pisaliśmy ostatnio o przyczynie wyłączenia z ruchu części jednostek 27WEb. Absencja „długich Elfów” sprawia, że pasażerowie korzystający z usług Kolei Śląskich, w szczególności na linii S1 (Gliwice – Częstochowa), są zmuszeni do podróżowania w mało komfortowych warunkach.


W zamian za jednostki 27WEb na linii S1, czyli tam gdzie owe pociągi spotykane są najczęściej, jeżdżą obecnie inne, krótsze elektryczne zespoły trakcyjne. Nie byłoby z tym problemu, gdyby nie fakt iż EN76 „Elf” i EN57 – czyli jednostki, które zastępują „długie Elfy”, nie są w stanie pomieścić w komfortowych warunkach wszystkich pasażerów podróżujących na tej trasie.

Rozwiązaniem tego problemu byłaby jazda w trakcji ukrotnionej, jednak znane od dawien dawna problemy Kolei Śląskich stają na przeszkodzie jego stosowaniu.

Nasza sytuacja taborowa nie zawsze pozwala nam jeździć w trakcji ukrotnionej. Jest to nie tyle kwestia ilości posiadanych jednostek, co ich dużej różnorodności, która pozostaje jedną z największych wyzwań dla Kolei Śląskich. Stąd też takie a nie inne wspólne plany zakupowe Kolei Śląskich i UMWŚ, dzięki którym będziemy mogli pozyskać jeden typ taboru i tym samym w przyszłości ograniczać tego typu sytuacje – wyjaśnia Michał Wawrzaszek, rzecznik spółki Koleje Śląskie.

W związku z tym, pozostaje nam dmuchać i chuchać na jednostki 27WEb by do roku 2018 psuły się jak najrzadziej.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *