Gdzie (nie) stanie ED161

IC Ondraszek zatrzyma się na 12 z 16 stacji i przystanków znajdujących się pomiędzy Katowicami a Bielskiem
IC Ondraszek zatrzyma się na 12 z 16 stacji i przystanków znajdujących się pomiędzy Katowicami a Bielskiem

Poniżej podamy listę postojów pociągu PKP Intercity nr 14109 – IC Ondraszek relacji Białystok – Bielsko-Biała Główna na odcinku od stacji Katowice do stacji końcowej, która obowiązywać będzie po wejściu w życie, 13 marca, pierwszej korekty rozkładu jazdy. Zapewniamy, że nie nastąpiła pomyłka z jakimś pociągiem osobowym. Mamy potwierdzenie z PKP Intercity, że właśnie na tych stacjach IC Ondraszek obsługiwany aktualnie jednostką ED161, czyli popularnym „Dartem, będzie się planowo zatrzymywał.


Podajemy pełną listę przystanków i stacji na których zatrzyma się IC Ondraszek na odcinku pomiędzy Katowicami (odj. 20.20 lub 20.27) a stacją Bielsko-Biała Główna (przyj. 21.43 lub 21.49) od dnia 13 marca: Katowice Ligota, Katowice Piotrowice, Tychy, Kobiór, Piasek, Pszczyna, Goczałkowice, Goczałkowice Zdrój, Czechowice-Dziedzice, Czechowice-Dziedzice Przystanek, Bielsko-Biała Komorowice i Bielsko-Biała Północ. I tak codziennie do 11 czerwca. Katowice Brynów, Katowice Podlesie, Tychy Żwaków i Czechowice-Dziedzice Południowe – oto krótka lista tych przystanków na których Dart się nie zatrzyma.

Niestety, nasz narodowy przewoźnik planuje drastyczne cięcia w postojach IC Ondraszek w odwrotnym kierunku, czyli w drodze spod Szyndzielni do Białegostoku. Dart, w drodze do stolicy województwa zatrzyma się „tylko” w Czechowicach-Dziedzicach, Goczałkowicach, Pszczynie, Tychach, Katowicach Piotrowicach i Katowicach Ligocie. Wyjazd ze stacji początkowej o 6.56, przyjazd do Katowic – 8.10.

Jak podaliśmy wyżej, ten rozkład został nam potwierdzony w biurze prasowym PKP Intercity. Nie ukrywamy, że z wielką ciekawością sami przejedziemy się „osobowym” Dartem. Nie pytaliśmy o racje, które skłoniły przewoźnika o takie zaplanowanie tej relacji, ale, powiedzmy sobie szczerze, nie jesteśmy kompetentni dociekać przesłanek takiego stanu rzeczy. Skoro jest napisane w rozkładzie, to temat się kończy.

Ponadto, od 30 kwietnia do Bielska pojedzie jeszcze jeden pociąg zestawiony najprawdopodobniej z ED161. Będzie to weekendowa wersja IC Korfanty, która w dni robocze będzie obsługiwała relację Warszawa Wschodnia – Katowice przez Piotrków Trybunalski i Częstochowę. Natomiast w dni wolne, Korfanty będzie wyjeżdżał z Katowic o godzinie 12.30, by w Bielsku zameldować się o 13.38. Powrót do stolicy w każdą sobotę i niedzielę o 14.47. Katowice – przyjazd 15.45. Relacja ta, w porównaniu do Ondraszka, będzie obsługiwała tylko stacje znane z dotychczasowych kursów pociągów kategorii IC, czyli Czechowice-Dziedzice, Pszczyna, Tychy i Katowice Ligota.

Jeśli dziwią Was tak długie czasy podróży to warto wiedzieć, że już być może w marcu rozpocznie się spory remont odcinka Mąkołowiec – Katowice Ligota oraz prace na jednym z torów pomiędzy Kobiórem a Tychami. W związku z tym czekać nas będą wszystkie „atrakcje” znane z ubiegłego roku, związane z pracami na tym ruchliwym szlaku. Mowa tu o wyłączeniach, zastępczej komunikacji autobusowej, ruchu pociągów po jednym torze. I właśnie dlatego przewiduje się znaczne wydłużenia czasu przejazdu zarówno pociągów Kolei Śląskich i PKP Intercity. Ale o tym kiedy indziej.

One comment

  1. W stronę Katowic wstawiono wyłącznie postoje tam gdzie zatrzymuje się przyspieszony Magurka Kolei Śląskich, w stronę BB planowano wstawienie wszystkich postojow ale ze względów konstrukcyjnych nie wyszło.
    Kwestia wydłużenia Korfantego do BB warunkował konflikt z poc. KŚ kursującym w „D”

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *