Czeski Cieszyn zabrał Boguminowi

Dworzec w Czeskim Cieszynie
Dworzec w Czeskim Cieszynie

Podróżni korzystający z dworca w Czeskim Cieszynie z pewnością zauważyli zwiększony od kilku dni ruch kolejowy w tym miejscu. To również wynik nieszczęśliwego pożaru nastawni w Boguminie sprzed niespełna dwóch tygodni.


Czeski Cieszyn, oczywiście w ramach możliwości, przejął od Bogumina część obowiązków związanych z obsługą kolejową tej części województwa morawsko-śląskiego. Właśnie stąd rozchodzą się (choć tak naprawdę ostateczny rozdział tras przez Hawierzów i Bogumin jest w Kocobędzu) dwa bardzo uczęszczane szlaki w kierunku Ostrawy. Stąd większa ilość pociągów przy samych peronach, a na torach postojowych takiej ilości osobówek to tutaj nie widziano od dawna.

Dlatego też zupełnie inaczej wygląda organizacja obłożenia samych torów postojowych w rejonie dworca. Większą część infrastruktury od ulicy Jabłunkowskiej zajmują czekające na swój kurs pociągi osobowe oraz dwa składy wagonowe, tworzące tabor rezerwowy. Wszystko co towarowe zostało oddelegowane na drugą stronę, na tory od strony ulicy Towarowej. Trochę jest to wszystko nietypowe, gdyż zauważyliśmy, że wszystkie lokomotywy podjeżdżają po „swoje” załadowane wagony po uprzedniej, obowiązkowej wizycie na peronie 4. Czemu tak? Nie udało się nam wyjaśnić.

Na każdej platformie jest informacja o obowiązującym od 19 lutego, zmienionym, rozkładzie jazdy na odcinku między Czeskim Cieszynem a Ostrawą. W telegraficznym skrócie. Pociągi osobowej linii S2 jeżdżą przez Karwinę i Bogumin, natomiast wszystkie ekspresy Żylina – Ostrawa – Praga kursują aktualnie przez Hawierzów. Dla tych relacji w Ostrawie skomunikowane jest połączenie autobusowe z Boguminem. Te zasady mają obowiązywać, w myśl rozwieszonych informacji, aż do odwołania.

3 komentarze

  1. Chciałem serdecznie podziękować za używanie polskich nazw a nie czeskich! Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *