Test – Dart vs Flirt 3

ED161, Częstochowa
ED161, Częstochowa

Pesa Dart i Flirt 3 – to dwa najnowsze nabytki taborowe PKP Intercity. W sumie, narodowy przewoźnik pozyskał w zeszłym roku 40 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które obsługują połączenia kategorii InterCity. Jak prezentują się nowe pociągi na trasach w naszym województwie? Postanowiłem to sprawdzić.


Porównania najnowszych nabytków PKP Intercity, dokonałem na trasie Częstochowa – Katowice. Dartem miałem okazje podróżować na połączeniu IC Rozdzieński, a Flirtem na IC Hutnik.

Wygląd zewnętrzny

Wiadomo, że w głównej mierze jest to rzecz gustu. Jednak dla mnie, standardowy wygląd Flirta 3 prezentuje się lepiej. Stonowany, prosty i przede wszystkim niemal idealnie wykończony – to główne zalety pociągu wyprodukowanego przez konsorcjum szwajcarskiego Stadlera i polskiego Newagu. Przyznam jednak, że gdyby Dart bydgoskiej Pesy wyglądał tak jak na pierwszych wizualizacjach, to moja opinia byłaby inna. Jednak brak osłony sprzęgu też robi swoje i obniża poziom oceny wyglądu zewnętrznego. Do tego dochodzą także spore nierówności pudła, które są dostrzegalne pod odpowiednim kątem.

ED160, Katowice
ED160, Katowice

Wygląd wewnętrzny

Jeśli chodzi o wnętrze, to nie miałem żadnych większych uwag. Lepsze wrażenie zdaje się sprawiać tym razem produkt Pesy. Po wejściu do Darta, jest odczuwalny taki drobny efekt „wow”. Stylistyka, moim mało fachowym okiem, naprawdę bardzo dobra.

Podróż

Jako, że odbyłem podróż Flirtem i Dartem na tej samej trasie, bez problemu mogę porównać oba pociągi. Jeśli chodzi o komfort podróżowania, to moim zdaniem Flirt 3 wypada lepiej. Podróż pociągiem wyprodukowanym przez szwajcarsko-polskie konsorcjum jest płynniejsza. ED160 jest lepiej wyciszony. Dartem niestety dość często delikatnie szarpie na boki – podróżowałem jednostką ED161 – 006.

Wnętrze ED161
Wnętrze ED161

Oba pociągi oferują wiele udogodnień, które uprzyjemnią nam podróż. Wygodne fotele, rozkładane półeczki (stoliczki), gniazdka elektryczne czy wi-fi to tylko część z nich. Jeśli już jesteśmy przy sieci bezprzewodowej, to muszę przyznać, iż byłem rozczarowanym jej jakością w Darcie. Sygnał był bardzo słaby, a do tego co jakiś czas przerywało połączenie. Natomiast we Flircie chodziło wszystko bez zarzutu – sygnał był silny i stabilny.

A Waszym zdaniem, który pociąg wypada lepiej? ED160 czy ED161? Flirt3 czy PesaDart? Dajcie znać!

5 komentarzy

  1. Czy we Flircie są bardziej miękkie siedzenia niż w Darcie? Jechałem tylko Dartem i wydawało mi się że są strasznie twarde.

    1. Nie ma wielkiej różnicy miedzy Dartem a Flirtem jeśli chodzi o siedzenia. W obu przypadkach siedzenia są wygodne, jednak nie wiem jak to wygląda podczas dłużej trasy. Podczas godzinnej podróży na trasie Katowice – Częstochowa, nie było żadnych problemów.

      1. Faktycznie nie ma wielkiej różnicy, w obu siedzenia są twarde. Jak się jedzie kilka godzin to ciężko wytrzymać.

  2. We Flircie siedzenia są wygodniejsze niż w Pendolino.Ale każdy ma swój,inny tyłek,więc odczucie może być subiektywne.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *