Naprawa bieżąca nawierzchni LK 139

P1020591
EN71 AKŚ Kolei Śląskich, na LK 139

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg nieograniczony pn.: „Naprawa bieżąca nawierzchni na linii nr 139 Katowice – Zwardoń, w torze nr 1 i 2, w km 42,271 – 55,713 w wybranych lokalizacjach wraz z robotami towarzyszącymi”. Będą to kolejne prace na linii kolejowej nr 139.


Na samym wstępie warto przypomnieć, że obecnie czekamy na rozstrzygnięcie innego przetargu dotyczącego m.in właśnie LK 139, dzięki któremu, za pomocą specjalistycznych maszyn wzmocnione zostanie podtorze 3,5 km szlaku z Katowic Ligoty do Mąkołowca, oraz 7-kilometrowy szlak Tychy – Kobiór. Zakres prac w powyższym przetargu obejmie również linię kolejową nr 93 na szlaku Chybie – Pruchna.

W zakres ogłoszonego 15 lutego 2016 roku przetargu, wchodzą m.in. ścięcie ław torowiska, wymiana podkładów drewnianych na betonowe, wycinka drzew i krzewów wzdłuż torów, podbicie mechaniczne toru i oprofilowanie podsypki oraz dwukrotne oczyszczenie podsypki, zabudowa geowłókniny i uzupełnienie podsypki. Warto też dodać, że na odcinku Czechowice-Dziedzice Południowe – Bielsko-Biała Główna zostania dokonana modyfikacja toru klasycznego na bezstykowy.

Oferty składać można w ZLK Sosnowiec do 1 marca , do godziny 9:00. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.

Prace torowe przeprowadzone w ramach obu zamówień, pozwolą na prowadzenie ruchu pociągów pasażerskich i pociągów towarowych według założonych prędkości:

  • 120 km/h w km 7,400 – 42,350;
  • 70 km/h w km 42,350 – 48,500;
  • 100 km/h w km 48,500 – 55,713.

4 komentarze

  1. Warto dodać, że tor stykowy zostanie zastąpiony bezstykowym na odcinku Czechowice Dz Płd – Bielsko Biała Gł

  2. Przydał by się remont 2km odcinka linii 142 Katowice Ligota-Katowice Ochojec – Staszic była by to alternatywa dla pociągów, które nie musiałyby czekać na mijanki, a przewoźnik KŚ nie musiałby organizować ZKA. Kursując objazdem naprzykład z postojami w Kostuchnie i na Ochojcu. Linia ma parametry na 50km/h więc z Mąkołowca do Ligoty czas wyniósł by niecałe 20 minut

  3. Linia 139 od Czechowic w kierunku Zwardonia jest traktowana trochę jak przysłowiowy Kopciuszek. Dobrze, że dzięki dojeżdżającym do Bielska EIP na tym odcinku i samej stacji Bielsko-Biała Gł. zmienia się na korzyść. Szkoda, że tych zmian nie widać na przystankach takich jak np. B-B Komorowice, czy B-B Północ, gdzie nawierzchnia peronów nie była ruszana od czasów PRL-u. O przystankach za Bielskiem już nie wspominam.
    Czy to się kiedyś zmieni ?

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *