Kto utrzyma Flirta?

EN75 - 004, Koleje Śląskie
EN75 – 004, Koleje Śląskie

Koleje Śląskie ogłosiły przetarg na wykonanie świadczenia polegającego na utrzymaniu czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN75, czyli lubianych przez śląskich podróżnych Flirtów.


Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie pociągów o numerach 001, 002, 003, 004 na poziomach określonych w DSU (Dokumentacji Systemu Utrzymania) jako P2 i P3 wraz z naprawami bieżącymi. Oferty można składać do 23 marca. Wymagany termin realizacji zamówienia to 24 miesiące. Jedynym kryterium wyboru stanowić będzie najniższa cena. Szacunkowa wartość zamówienia to 1,4 mln złotych netto.

Pociągi wyprodukowane w Siedlcach w fabryce Stadlera to pierwsze składy kupione w 2008 roku przez władze województwa na potrzeby lokalnego ruchu regionalnego. Do października 2011 użytkowały je Przewozy Regionalne. Następnie składy zostały przekazane Kolejom Śląskim. Najczęściej pociągi te obsługują linię S4 Tychy Lodowisko – Katowice/Sosnowiec Główny.

Niespełna sześć lat temu Flirt numer 003, uległ wypadkowi w Mąkołowcu. Zanim dokonano naprawy w szwajcarskim zakładzie Stadlera, pojazd wyłączony był z użytku przez 22 miesiące.

2 komentarze

  1. Nie do grudnia 2012!!!!
    Do grudnia 2012 w Katowicach był SZPR!!!! EN75 wcześniej odebrano SZPR i dano KS do obsługi.
    By coś pisać to wypadałoby się konkretnie dowiedzieć, a nie bzdury wypisywać!!!!

    1. Zbłądziłem i przepraszam za to. Faktycznie Flirty wcześniej jeździły pod banderą KŚ. Kajam się. Może to już kwestia wieku, że mnie pamięć zwodzi.
      Natomiast nie rozumiem zarzutu co ma do tego fakt powoływania się na SZPR. ŚZPR jak zakład terenowy tej spółki, jak najbardziej były Przewozami Regionalnymi Dlatego by komuś coś wypominać, to na bazie rzetelnych argumentów
      Jeśli chciał mnie Pan upokorzyć to być może się Panu udało, natomiast dobitka była nieskuteczna

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *