Znów bliżej do Krakowa

P1020267a
Czy doczekamy szczęśliwego końca modernizacji linii Katowice – Kraków?

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z konsorcjum hiszpańskich firm Vias y Construcciones, Dragados i Electren umowę na modernizację dwutorowej linii kolejowej pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem w województwie małopolskim. To jeden z odcinków linii kolejowej E30 pomiędzy Katowicami i Krakowem, linii której remont od kilku lat budzi wiele kontrowersji.


Polskie Linie Kolejowe podpisały 28 stycznia umowę na modernizację trasy E30 na odcinku Krzeszowice – Kraków Mydlniki. Dwustopniowy przetarg na modernizację tego liczącego 15,7 km fragmentu magistrali Kraków – Katowice wygrało konsorcjum hiszpańskich firm Vias y Construcciones, Dragados i Electren. W tym miejscu warto zaznaczyć, że rozstrzygnięcie przetargu nastąpiło w marcu, roku poprzedniego…

Realizacja zadania między Krzeszowicami a Krakowem Mydlnikami rozpocznie się w lutym 2016 r. i zgodnie z zapewnieniami zarządcy infrastruktury potrwa do końca 2017 roku. Dzięki modernizacji zmieni się standard obsługi pasażerów dzięki modernizacji peronów i urządzeń obsługi podróżnych m.in. w Rudawie, Zabierzowie i Mydlnikach. Ponadto wybudowane będzie 6 nowych peronów wraz z elementami małej architektury na stacjach: Rudawa, Zabierzów, Kraków Mydlniki Wapiennik.

W ramach inwestycji przebudowane będą m.in. tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, wiadukty (11 kolejowych i 3 drogowe). Zmiana obejmie również przejazdy kolejowe, a dzięki dodatkowym urządzeniom zabezpieczenia, poprawi się poziom bezpieczeństwa na styku toru i drogi.

Projekt realizowany jest w ramach unijnego instrumentu finansowego „Łącząc Europę”, który zapewni finansowanie modernizacji linii Katowice – Kraków.

Warto nadmienić, że roboty przy tym fragmencie linii E30 rozpoczęły się jeszcze w kwietniu 2012 roku. Jednak z powodu ogłoszenia upadłości przez Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, wkrótce po starcie prac, modernizacja została wstrzymana. Miejmy nadzieję, że tym razem wszystko pójdzie po myśli zarządcy infrastruktury.

2 komentarze

  1. Skoro udało się wyremontować linię Warszawa – Łódź, to może i tu coś się urodzi…

  2. Jestem ciekaw u kogo modernizacja linii łączącej pierwszą i trzecią aglomerację w Polsce oraz będącą kluczowym odcinkiem łączącej pięć miast wojewódzkich magistrali budzi kontrowersje?

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *