Jeden z trzynastu

Fot: PKP PLK S.A.
Fot. PKP PLK S.A.

Dopiero co informowaliśmy o procedurach i postępie postępowań środowiskowych dotyczących planowanej gigantycznej przebudowy układu torowego linii kolejowej E65 na odcinku Będzin Miasto- Zebrzydowice, a znów mamy kolejne dobre wieści w tej sprawie. Tuż przed świętami PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg na wykonanie dokumentacji budowlanej wraz z niezbędnymi pozwoleniami i materiałami przetargowymi na roboty na jednym z odcinków planowanej inwestycji.


Projekt zakłada także budowę kolejnego peronu na stacji Sosnowiec Główny i w Katowicach Szopienicach Południowych oraz budowę nowego przystanku osobowego w Katowicach przy ulicy Damrota i przystanku Katowice Morawy. Planowana przebudowa odcinków linii kolejowej obejmie wszystkie elementy infrastruktury kolejowej, a także zmianę układu dwutorowego na czterotorowy na odcinku Będzin – Sosnowiec Główny oraz układu dwutorowego na pięciotorowy na odcinku Sosnowiec Gł. – Katowice Szopienice Południowe. 

Obecnie trwa procedura związana z uzyskaniem decyzji lokalizacyjnych i środowiskowych, następnym etapem będzie opracowanie projektu budowlanego wraz z pozwoleniami na budowę i prace budowlane, które według harmonogramu powinny się rozpocząć najwcześniej w 2018 roku – mówi Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK S.A..

Jacek Karniewski, dodał również, że ramach tego projektu będą wykonywane prace projektowe wspomnianej wyżej pełnej modernizacji odcinka Będzin – Sosnowiec Główny, wraz z dobudową 2 kolejnych torów, której rozpoczęcie planowane jest również w 2018 roku.

Temu też służyło ogłoszenie przetargu na wykonanie projektu budowlanego i pozyskanie niezbędnych pozwoleń wraz z nadzorami autorskimi dla odcinka Będzin – Katowice Szopienice Południowe (LOT A1) w ramach projektu „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, etap I: linia E 65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice”. Termin zgłaszania ofert minął przedwczoraj i okazało się, że swoje oferty złożyło trzynaście firm i konsorcjów z których zostanie wybrany wykonawca.

Przypomnijmy, że łącznie za kwotę ponad 4 miliardów złotych planuje się zmodernizować i przebudować ponad 100 kilometrów torów na linii E65. Modernizacja trasy została podzielona na fragmenty. Pierwsza część to: Będzin – Sosnowiec Główny – Katowice Piotrowice, a dalej Tychy – Czechowice-Dziedzice wraz ze stacją oraz odcinek Czechowice Dziedzice – Zabrzeg – Zebrzydowice – granica państwa. Warto wspomnieć, że niezależnie od tej inwestycji, w ramach odrębnego programu gruntownie zmodernizowane zostaną dworce kolejowe w Czechowicach-Dziedzicach, Zebrzydowicach i Zwardoniu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *