Zarządca idzie w elektronikę

Fot: PKP PLK
Fot: PKP PLK

PKP PLK S.A. piórem rzecznika tej instytucji, Mirosława Siemieńca, opublikowała sporą grupę nowinek, które są systematycznie wprowadzane dla poprawy jakości ruchu kolejowego. Z tego grona wybraliśmy te najbardziej istotne z punktu widzenia nas, pasażerów. 


Informacja Pasażerska – portal doceniony przez podróżnych

Wygodne planowanie podróży, sprawdzenie trasy pociągu w czasie rzeczywistym na interaktywnej mapie, informacja o opóźnieniach i utrudnieniach – to wszystko umożliwia podróżnym stworzony w całości przez informatyków PLK www.portalpasazera.pl. Nowa odsłona portalu uruchomiona w 2015 roku została doceniona przez użytkowników. Portal otrzymał nagrodę „Lokomotywa Roku” podczas targów TRAKO.

Naszym zdaniem, fajna rzecz, również korzystamy z tego portalu czy aplikacji. Czasem zdarza się, że zawarta informacja wyprzedza o 2 –  3 minuty stan faktyczny, ale generalnie wiarygodny i przydatny informator dla osób korzystających z usług przewoźników kolejowych.

Bezpieczeństwo na sieci kolejowej dzięki szkoleniom

Wirtualne warunki i realnie niebezpieczne sytuacje – takie możliwości w obszarze szkoleń otworzyło kolejne informatyczne narzędzie – symulator dla dyżurnych ruchu. Kilka tysięcy pracowników, którzy odpowiadają za bezpieczeństwo ruchu kolejowego, będzie mogło jeszcze lepiej radzić sobie z sytuacjami kryzysowymi w rzeczywistości.

Rozwój techniki doprowadził nas do tego, że jesteśmy w stanie odtworzyć rzeczywistość w wirtualnym świecie, więc szkolenie osób wielce odpowiedzialnych za nasze bezpieczeństwo w taki sposób może wyjść wszystkim tylko na dobre. Wzór zaczerpnięty z lotnictwa, które używa wszelkich symulacji od lat. Skoro sprawdza się to w powietrzu, to również powinno być równie skuteczne na torach.

Wdrożenie systemu dla dróżników przejazdowych

SWDP (System Wspomagania Dróżnika Przejazdowego). Dzięki temu 2,5 tysiąca dróżników na ok. 500 strażnicach przejazdowych będzie miało wgląd do aktualnej sytuacji ruchowej, co znacznie podniesie poziom bezpieczeństwa. Rozwiązanie zostało zrealizowane w innowacyjnej architekturze wirtualnych stacji roboczych (VDI) co pozwoliło zoptymalizować koszty i zapewnić odpowiednią wydajność systemu.

Na pewno będzie się nam podróżowało bezpieczniej i wygodniej mając świadomość, że nadzór nad ruchem kolejowym sprawowany jest za pomocną najnowocześniejszych i najskuteczniejszych rozwiązań.

One comment

  1. Ciekawe jak sie ma stosowanie instrukcji ir1 i ir 7
    Pogaduszki przez telefony na posterunkach druznika,gdzie powinno sie tylko podac informacje o ruchu pociągów
    Reagujcie tam gdzie potrzeba

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *