Samorządowcy chcą jechać dalej

Stacja Cieszyn Mnisztwo na linii 190 pomiędzy Cieszynem a Goleszowem. Dzisiaj wykorzystanie ltego odcinka jako objazdu dla linii 93 jest niemożliwe...
Starania o udrożnienie całej linii 190 trwają nadal

Część linii nr 190 od Bielska-Białej do Skoczowa nie została przewidziana do rewitalizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, stąd jej przyszłość nadal nie jest jasna. Według samorządowców z powiatu cieszyńskiego to wręcz sprawia konieczność nasilenia działań zmierzających do wyjaśnienia statusu i tej części tego szlaku.


Komisja d/s Transportu Kolejowego Śląska Cieszyńskiego działająca przy cieszyńskim starostwie, chce włączyć do starań o odnowienie odcinka ze Skoczowa do Bielska-Białej przedstawicieli PKP Intercity, stąd fragment pisma, które zostało skierowane do siedziby przewoźnika w Warszawie. Przypomnijmy, że to pociągi PKP Intercity „zjechały” ostatnie z trasy między Bielskiem a Skoczowem.

„Jednocześnie zawiadamiamy, że komisja będzie dalej zabiegać o rewitalizację pozostałej części linii 190 tj. odcinka pomiędzy Skoczowem a Bielskiem-Białą oraz linii 90
Cieszyn – Zebrzydowice.
Uważamy, że prawidłowo funkcjonująca, cała linia kolejowa nr 190, jest bardzo ważna dla ruchu pasażerskiego. Odcinek Bielsko-Biała – Skoczów skomunikuje kolejowo podróżnych z terenu powiatu cieszyńskiego z pociągami IC odjeżdżającymi z Bielska-Białej oraz umożliwi PKP Intercity wykonywanie przewozów do Wisły bez pomijania stacji Bielsko-Biała Główna” – czytamy w piśmie skierowanym do PKP Intercity S.A., podpisanym przez Grzegorza Faruzela, Naczelnika Wydziału Komunikacji w cieszyńskim starostwie, z upoważnienia starosty cieszyńskiego, Janusza Króla.

Kolejne działania w tej sprawie zaplanowane są na luty, kiedy pragnieniem komisji będzie przedstawienie szczegółowego harmonogramu postępowania w sprawie reaktywacji ruchu kolejowego na tym fragmencie linii nr 190 oraz strategii działań w sprawie poprawy warunków podróżowania na linii 90, łączącej Zebrzydowice z Cieszynem.

7 komentarzy

  1. Proste jak konstrukcja cepa. Starostwo w Cieszynie nie będzie promować linii do BB gdyż sprzedało „licencja” (wzieło w łapę) busiarstwu ten kierunek. W/g mnie bardzo dobrze niech buractwo z Cieszyna ciśnie się busikami do BB lub Katowic. W innych regionach tego pięknego kraju odtwarza się linie kolejowe. Uruchamia się połaczenia szynobusami klimatyzowanymi. Tylko że trzeba podzielić ten kraj na ‚Buractwo Cieszyńskie” i reszta Polski.

    1. Nie pierwszy raz osobiste urazy biorą górę nad wspólnym interesem. Ci a reszta Polski. Litości! Jakie ma to znaczenie!? Jeśli ma to służyć ludziom to dla kolei również będzie ważne. Bo nie ma niczego ważniejszego. Po to z resztą kolej powstała. Koleją jeżdżą ludzie i nie ważne czy są z Bielska-Białej czy z Cieszyna! Nawet tutaj trzeba robić podziały na lepszych i gorszych…

    2. rysiek chaszcz ale ty chłopie jesteś głupi mozg sie lasuje zapoznaj się dziecko z pewnymi pojęciami licencja w transporcie drogowym a ściślej przewozie osob to jest na wykonywanie zawodu przewoźnika , do legalnego wykonywania przewozu osób na linii regularnej to jest zezwolenie wymagane które wydaje odpowiednio(wójt lub burmistrz gminy jeśli linia zaczyna się i kończy na terenie gminy ), analogicznie starosta jeśli linia rozpoczyna się i kończy na terenie powiatu oraz marszałek województwa jeśli linia wykracza poza teren powiatu to kto miał wziąść w łapę starosta z cieszyna który nie ma mocy prawnej by wydać zezwolenie na linię Bielsko-Biała – cieszyn. Bo to marszałek województwa akurat wydał adekwatne zezwolenia na linię BB-SCI , on tez wział w łapę. Gdyby głupota potrafiła latać……..

    1. Jeśli chodzi o pismo PLK do stowarzyszenia KB to faktycznie 26 sierpnia 2015 odcinek Cn – Goleszów nie był jeszcze wpisany do RPO, bo stało się to kilkanaście tygodni później. Natomiast jeśli chodzi o wiedzę pana Sobotnika co do materii, to wstrzymam się od komentarza, ponieważ obecność drogi ekspresowej S1 już od ponad roku nie była przeszkodą przy negocjacjach z PLK i UMWŚ przy wpisie linii 190 do ewentualnej rewitalizacji. To akurat w PLK zrozumieli dość szybko. No, być może oprócz pana Tadeusza. „Życzliwość” KB dla tych działań przemilczę.
      Ryśku! Proszę Cię o jedno. Wiem, że jesteś osobą której zależy na powrocie połączeń do Bielska. I wiem, że czynisz też starania ku temu. Ale nie bawmy się w działania cechujące niektórych, czyli ja to robię uczciwie i najlepiej, a inni robią to źle bo się nie znają i jeszcze kradną… Bo w tej sprawie jeśli zarzucasz komuś branie w łapę, to akurat tutaj musisz zarzucić to również i mnie…

  2. Gdyby samorządu , starostwo cisneły PLK to by inaczej to wyglądało. Tłumaczenie drogą S1 jest tak głupie że aż się dziwie takiemu przykładowi.
    Linia Gorzów – Skwierzyna – Międzyrzecz – ZBK na odcinku Gorzów – Międzyrzecz równoległa tras S3 oraz stara 3 o bardzo dobrych parametrach. Na linii kursują szynobusy rel. Gorzów – Zielona Góra i Gorzów – Zbąszynek.
    U naszych sąsiadów: Dwupasmówka Cieszyn – Frydek i motoraczki co godzinę.
    Znam wiele osób które kursują do BB które z chęcią przesiadły by się z Busów do pociągów przy normalnym czasie hazdy a taki do BB w przypadku wyremontowania linii spokojnie by się mieścił w przedziale 45 -55 minut.

  3. Dobrze, że komisja samorządowa działa. Odcinek linii 190 ze Skoczowa do Bielska nie jest uwzględniony w śląskim RPO, ale trzeba wykorzystać wszystkie inne możliwości, żeby przywrócić go do ruchu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *