Kolejna fala inwestycji PKP Intercity

Modernizacja wagonów i lokomotyw priorytetem PKP Intercity
Modernizacja wagonów i lokomotyw priorytetem PKP Intercity

PKP Intercity nie zwalnia tempa. Dopiero co zamknięto rok poprzedni, wraz z nim zeszłą perspektywę unijną, a narodowy przewoźnik już startuje z kolejną falą inwestycji. Tym razem, bardziej skupiono się na modernizacji używanych wagonów i lokomotyw. Warto nadmienić, że zmodernizowane i naprawione wagony mają wjechać na tory jeszcze w 2016 roku.


W pierwszej fazie nowego programu inwestycyjnego PKP Intercity przeprowadzi postępowania przetargowe na modernizację 60 wagonów oraz 7 lokomotyw. Dodatkowo, jeszcze w styczniu zostanie zakontraktowana naprawa ponad 400 wagonów na poziomie P4.

Po modernizacji przewoźnik będzie miał do dyspozycji wagony pierwszej i drugiej klasy, gastronomiczne oraz popularne kuszetki. Wszystkie wagony zostaną dostosowane do poruszania się z większymi niż dotychczas prędkościami – 160 km/h lub 200 km/h. Wagony będą wyposażone m. in. w nowe fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej. Postępowanie przetargowe obejmie także modernizację 7 lokomotyw elektrycznych typu EU/EP07.

Rozpoczynamy kolejną falę inwestycji taborowych. W ciągu najbliższych dwóch lat skupimy się na modernizacji i naprawie wagonów, które dziś posiadamy. W pierwszej fazie chcemy jak najszybciej poprawić ich niezawodność oraz podnieść standard wyposażenia i tym samym komfort podróży i bezpieczeństwo naszych pasażerów. Wiążą się z tym również rozpoczęte inwestycje w moce produkcyjne naszej spółki zależnej ZUT Remtrak. Rozwój naszych zasobów sprawi, że w przyszłości naprawy taboru prowadzone będą wyłącznie we własnym zakresie – podkreśla Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.

Szczegółowy opis przetargów rozpisanych przez PKP Intercity

  • wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 – tym poziomie utrzymania 11 wagonów osobowych (typ 134A, 145A, 144A). Termin składania ofert: 10 luty 2016 roku,
  • wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 – tym poziomie utrzymania 20 wagonów osobowych typu 141A. Termin składania ofert: 11 luty 2016 roku,
  • wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 – tym poziomie utrzymania 26 wagonów osobowych (typ 111A, 140A/112A). Termin składania ofert: 12 luty 2016 roku,
  • wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 – tym poziomie utrzymania 3 wagonów osobowych typu Z1A. Termin składania ofert: 15 luty 2016 roku,
  • wykonanie naprawy okresowej na 5 – tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 7 lokomotyw elektrycznych. Termin składania ofert: 16 luty 2016 roku.

Oprócz tego, PKP Intercity planuje poddać okresowej naprawie ponad 400 wagonów. Część z nich, w ramach założonych prac modernizacyjnych, zostanie wyposażona w nowoczesne toalety z obiegiem zamkniętym. Zlecenie wykona spółka zależna od PKP Intercity – REMTRAK. Koszt prac wyniesie około 76 mln netto (ponad 92 mln brutto).

Przewoźnik zamierza w kolejnych miesiącach przeprowadzić następne postępowania przetargowe na modernizacje wagonów i lokomotyw, w tym na wagony wielofunkcyjne typu COMBO. W ciągu najbliższych dwóch lat spółka planuje wydać ok. 1,8 mld zł netto na modernizację około 400 wagonów, 60 lokomotyw i nowoczesne zaplecza do ich serwisowania.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *