Dart dotarł w Beskidy

IC Wisła miedzy Goleszowem a Ustroniem
IC Wisła miedzy Goleszowem a Ustroniem

W sobotę, zgodnie z zapowiedziami PKP Intercity, dotychczasowy pociąg TLK Wisła przyjechał w Beskidy po raz pierwszy jako połączenie kategorii IC. Zmiana związana jest z faktem, że obsługujący od miesiąca to połączenie skład wagonowy został zastąpiony przez jednostkę ED161, wyprodukowaną przez bydgoską Pesę. Dzisiejszy kurs to pierwsze połączenie rozkładowe w naszym regionie realizowane tym pociągiem, znanym szerzej jako Dart.


Pociąg nr 14151 wyruszył z Warszawy Wschodniej o 6:24, by przez Częstochowę, Zawiercie, Dąbrowę Górniczą, Będzin Miasto, Sosnowiec Główny, Katowice, Katowice Ligotę, Tychy, Pszczynę dotrzeć do powiatu cieszyńskiego, gdzie IC Wisła ma zaplanowane postoje w Skoczowie, Ustroniu Zdrój, Ustroniu Polanie i Wiśle Uzdrowisko. O godzinie 12:22 na stacji Wisła Głębce pociąg zakończył swój bieg. W drogę powrotną Dart wyruszy o 15:27 jako pociąg nr 41150, by o godzinie 21:36 dotrzeć do na stacji Warszawa Wschodnia.

Pociąg IC Wisła będzie kursował w relacji Warszawa – Wisła w każdą sobotę i niedzielę, natomiast w dni robocze ED161 będzie podróżował w tych samych godzinach jako IC Oleńka w nieco „skróconej” wersji, w relacji Warszawa Wschodnia – Katowice.

Dzisiaj, po godzinie 21 na stacji Bielsko-Biała Główna zakończy bieg pociąg IC Ondraszek z Białegostoku, który będzie koleją relacją PKP Intercity obsługiwaną Dartami.

*Autorami zdjęć są: Sławek Czylok, Radosław Mrózek, Rafał Szczypka oraz Mariusz Janoszek

3 komentarze

  1. Powiedzmy sobie szczerze, jakość tego składu jest marna i ten który nie wybiera się w Beskidy czy do Warszawy a tylko Wisła – Katowice za wygórowaną cenę ( brak Last Minute) to proponuję KŚ za 12zł z czasem przejazdu nie wiele dłuższym.
    Skład wagonowy daje komfort, skład bezprzedziałowy przy tak powolnej jeździe na tej linii jest wyjątkowo dyskomfortowy.

    1. Mistrzu, sam sobie przeczysz…
      Proponujesz Elfa, skład bezprzedziałowy jako najlepszą alternatywę dla Darta, również bezprzedziałowego.
      Co prawda nie jechałem Dartem do Wisły, ale żaden Elf pod względem komfortu nie ma szans równać się z Dartem. Nie żeby ten ostatni był szczytem techniki, ale to zupełnie inny typ pojazdu. No i za bardzo nie rozumiem na czym polega dyskomfort wolnego jechania bezprzedziałowcem w porównaniu z wagonem przedziałowym…

  2. Jechałem tym Dartem z Katowic frekwencja marna , większość to raczej ciekawscy jak ja :)Co do Darta tak jak myślałem to nie Pendolino to raczej turystyczna wersja Elfa , fajny design , fotele itd. ale akustyka , wibracje i niby cichsze falowniki ??? (które de facto nie rażą a uprzyjemniają moje uszy 🙂 to ciągle Elf. Niestety trzeszczące plastiki i siedzenia co będzie za parę miesięcy , lat ??? Tu pod tym względem na + Filtr natomiast design Filtra na – wobec Darta. Nie piszę tego aby dowalić Pesie , bo lubię Filtry i polubię Darty ale jeszcze trzeba popracować co nie zmienia faktu że jestem dumny że taka jednostka powstała w polskiej fabryce.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *