Inwestycje taborowe PKP Intercity

P1020628
Skład ze zmodernizowanym wagonami na dworcu w Sosnowcu

PKP Intercity sfinalizowało rok 2015 dużymi wydatkami. Tylko jednego dnia, 30 grudnia, przewoźnik zasilił konta polskich producentów taboru ponad miliardem zł brutto. W sumie, krajowy przewoźnik zrealizował 10 dużych projektów taborowych na kwotę 5,5 mld zł. Dzięki temu większość pociągów kursujących w barwach przewoźnika jest nowa lub zmodernizowana. Wszystkie inwestycje współfinansowane były ze środków Unii Europejskiej.


W ramach projektów kupiono nowe pociągi m.in. Flirt 3 i PesaDart, wagony i lokomotywy oraz zmodernizowano już posiadane zasoby taborowe. Standardem nowych i zmodernizowanych składów jest klimatyzacja, nowoczesna toaleta, gniazdka elektryczne przy fotelach, przestrzeń barowa, elektroniczny system informacji pasażerskiej czy dedykowana przestrzeń dla osób niepełnosprawnych, rodzin z dziećmi czy osób podróżujących z rowerami.

Podniesiony został również poziom obsługi technicznej pociągów przewoźnika. Np. na warszawskiej Olszynce Grochowskiej, za ponad 120 mln zł, powstało najnowocześniejsze w Polsce centrum serwisowe. Od roku, w punkcie zatrudnionych jest blisko 150 specjalistów, którzy każdego dnia dbają o składy Pendolino.

To pierwszy w historii PKP Intercity tak znaczący program inwestycyjny. Jego realizacja jest dla nas sukcesem nie tylko ze względu na wydatkowanie tak potężnej kwoty. Dzięki niemu w nowy rok wchodzimy w większości z nowymi i zmodernizowanymi pociągami – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.

Kolejna fala inwestycji

Jednocześnie PKP Intercity rozpoczyna nową falę inwestycji. Do 2018 roku spółka planuje wydać 1,8 mld zł netto na modernizacje około 400 wagonów, 60 lokomotyw i nowoczesne zaplecza do ich serwisowania.

Dzięki środkom pochodzącym z dokapitalizowania oraz możliwości pozyskania znaczących funduszy z UE, planujemy wykonać kolejne modernizacje taboru oraz poważnie zainwestować w stacje postojowe. W efekcie pasażerowie będą mogli korzystać z komfortowych, czystych oraz niezawodnych pociągów – podsumowuje Jacek Leonkiewicz.

Pierwsze zmodernizowane, w ramach nowej fali inwestycji, wagony wyruszą na trasy pod koniec roku.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *