Rewitalizacji linii kolejowej nr 169, część druga

Czy po rewitalizacji, na linię nr 169 wrócą pociągi pasażerskie?
Czy po rewitalizacji, na linię nr 169 wrócą pociągi pasażerskie?

PKP Polskie Linie Kolejowa S.A., ogłosiły przetarg na wykonanie rewitalizacji linii kolejowej nr 169 na odcinku Tychy – Łaziska Średnie. Jest to dokończenie rewitalizacji tego szlaku, ponieważ w połowie bieżącego roku rozpoczął się remont odcinka Orzesze Jaśkowice – Tychy, który zgodnie z podpisaną przez narodowego zarządcę torów umową, powinien zakończyć się do końca roku.


Praca mają zostać wykonane w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 169 na odcinku Tychy – Orzesze Jaśkowice”. Wykonawca zostanie wyłoniony w przetargu nieograniczonym. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi ponad 21 milionów złotych. Zatem, jeśli wykonawcy zmieszczą się w budżecie zaplanowanym przez PKP PLK, rewitalizacja całej linii kolejowej nr 169, wyniesie ponad 66 milionów złotych.

Co się zmieni?

W ramach ogłoszonego 17 grudnia przetargu, do zadań wykonawcy należeć będzie wykonanie dokumentacji projektowej, wykonawcze i powykonawczej oraz roboty nawierzchniowe, podtorzowe, budowlane, do który należą

  • przebudowa nawierzchni kolejowej,
  • odbudowa rowów bocznych,
  • wzmocnienie podtorza,
  • usunięcie drzew i krzewów,
  • rewitalizacja obiektów inżynieryjnych.

Dodatkowo planowana jest także kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej na odcinku Tychy – Łaziska Średnie, w stacji Tychy (nad torem nr 3) oraz w stacji Orzesze Jaśkowice. Z kolei na stacjach Tychy i Orzesze Jaśkowice przewidziana jest m.in. elektryczna centralizacja zwrotnic w istniejących urządzeniach mechanicznych wraz zabudową urządzeń układowej kontroli niezajętości tych rozjazdów, czy wymiana sygnalizatorów wraz z kablami.

Zobowiązanie zostanie sfinansowane ze środków z emisji obligacji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wrócą pociągi pasażerskie?

Czy po zakończeniu wszystkich prac, na linię nr 169 wrócą pociągi pasażerskie? Istnieje szansa, że tak się stanie.

Będziemy się również zastanawiać nad wykorzystaniem linii – Orzesze Jaśkowice – Tychy – jako uzupełniania dla naszej podstawowej taryfy, np. dla pociągów przyspieszonych – powiedział nam swego czasu Wojciech Dinges, prezes spółki Koleje Śląskie.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *